Poradnik fryzjerski

Regulamin salonu stylizacji paznokci - czy robisz to dobrze?

Każdy właściciel salonu pielęgnacji paznokci chce, aby jego firma była przystanią dla klientów spragnionych pięknych paznokci, jak również idealnym miejscem relaksu, gdzie klienci mogą się odprężyć i poczuć rozpieszczeni. I nie zapominajmy, że musi to być również świetne miejsce do pracy! Jednak te marzenia są często przerywane przez wiele czynników - powtarzające się nieobecności, spóźniające się klientki, dzieci szalejące między stanowiskami i problemy z płatnościami. Rozwiązanie wszystkich tych problemów jest bardzo proste - wdrożenie odpowiednich zasad i regulaminów.

Wskazówka - zamieść swój regulamin na fanpage'u, w salonie i wyślij go bezpośrednio do nowych klientów poprzez komunikator Versum.

Nieobecności i spóźnienia klientów

Tacy klienci są zazwyczaj uosobieniem katastrofy w salonie pielęgnacji paznokci, która może zdarzyć się w każdej chwili. Zanim otworzysz salon, podziwiasz swój prawie pełny grafik i uśmiechasz się do siebie. Godziny później żałujesz całej swojej kariery. Klientka umówiona na 12.00 jeszcze się nie pojawiła (jest 12.20) - więc przyjmujesz następną klientkę, tylko po to, aby ta spóźniona weszła do gabinetu, wyrzucając z siebie wymówki za swoją nieobecność i żądając, abyś przyjęła ją TERAZ! Są też klienci, którzy tuż przed umówionym spotkaniem postanawiają udowodnić, że planeta jest płaska i wyruszają na poszukiwanie krawędzi ziemi, a potem już nigdy więcej ich nie widziano ani nie słyszano o nich. Chociaż nie jest to najczęstszy powód, dla którego Twój klient postanowił się nie pojawić, jest to prawdopodobne.

Tacy klienci mogą sprawić, że Twoja praca stanie się żywym koszmarem. Nawet jeden lub dwa nie-show i późno klientów może rzucić swój harmonogram pracy z kursu. Można jednak znacznie zmniejszyć ten problem poprzez wprowadzenie własnych zasad i przepisów w salonie pielęgnacji paznokci.

Kiedy szukasz sposobu na wyeliminowanie nieobecności, stwórz listę zasad i zawrzyj w niej takie informacje jak:

  • Co liczy się jako no-show: upewnij się, aby dodać, jak mogą one zakłócić harmonogram pracy, zmniejszając tym samym doświadczenie klienta.
  • Liczba nie pojawień się przed odebraniem uprawnień do rezerwacji: większość salonów akceptuje 2 przypadki nie pojawienia się. Po tym czasie, możesz odmówić klientowi rezerwacji lub wprowadzić bezzwrotny depozyt.
  • Akceptowalne/nieakceptowalne usprawiedliwienia: czy klient poinformował Cię o tym z wyprzedzeniem? Czy był nagle zajęty jakąś poważną sprawą? Klienci mogą nie pojawić się z wielu powodów - upewnij się, że wiedzą, które z nich są akceptowalne, a które nie.
  • Egzekwowanie przedpłat: rozsądnie byłoby wymagać, aby osoba, która notorycznie się nie pojawia, zapłaciła przedpłatę za najbliższą zarezerwowaną wizytę, aby uniknąć dodatkowych strat. Skorzystaj z listy klientów Versum, aby sprawdzić, którzy klienci zrezygnowali z usług przed umówieniem się na kolejną wizytę.

Jeśli chodzi o postępowanie ze spóźniającymi się klientami, rozważ stworzenie osobnej listy przepisów, która powinna zawierać informacje na temat:

  • Co liczy się jako spóźnienie: unikaj bycia zbyt surowym dla klientów - większość salonów akceptuje klientów, którzy spóźniają się do 10 minut, ale i wtedy pamiętaj, aby cenić swój czas.
  • Liczba spóźnień przed odebraniem prawa do rezerwacji: podobnie jak w przypadku niestawienia się - większość salonów akceptuje 2 do 3 przypadków, zanim klient zostanie ponownie pozbawiony prawa do rezerwacji.
  • Akceptowalne/nieakceptowalne usprawiedliwienia: w przeciwieństwie do niestawienia się, spóźniony klient w końcu dociera do salonu. Na swojej liście zasad umieść, które usprawiedliwienia spóźnień uważasz za dopuszczalne, a które nie.
  • Leczenie / zmiana harmonogramu: tylko jeden spóźniony klient może zrujnować cały Twój harmonogram. Na swojej liście zasad umieść informacje o tym, kiedy najpóźniej klient może przybyć i nadal mieć wykonany zabieg, a kiedy musi zmienić termin.
  • Egzekwowanie przedpłat: zażądaj od spóźnialskich klientów przedpłaty za ich najbliższą zarezerwowaną wizytę, aby uniknąć dodatkowych strat.

Chaotyczne dzieci

Każdy salon pielęgnacji paznokci musi znosić niesforne dzieci - a każde z nich z taką samą dozą entuzjazmu. To zrozumiałe - Twój klient nie mógł znaleźć opiekunki na czas lub po prostu nie sądził, że jego dziecko może sprawiać problemy. Gdy tylko Twój klient i jego dziecko (lub dzieci) wchodzą przez Twoje drzwi, masz przeczucie, że to będzie długi dzień. Dzieci, które są pełne szacunku dla Ciebie i ich rodziców są bogiem dla salonów pielęgnacji paznokci, jednak częściej niż nie, decydują się one biegać wokół Twojego biznesu, płakać, krzyczeć i chwytać się Twojego sprzętu. A niezliczone próby uspokojenia ich są często daremne.

Jest to nie tylko uciążliwe dla Ciebie, ale również dla innych klientów. Wyobraź sobie, że robisz sobie paznokcie i w końcu możesz się zrelaksować, tylko po to, aby zostać zaskoczonym przez dziecko kopiące i krzyczące jedno stanowisko nad tobą. Szanse są, że ten klient nie zamierza zarezerwować u Ciebie w najbliższym czasie. Jeśli masz ścisłą politykę bez dzieci, to upewnij się, że klienci są z nią zaznajomieni - jeśli jednak jesteś otwarty na klientów przychodzących z dziećmi, możesz chcieć stworzyć dla nich regulamin salonu paznokci. Upewnij się, że obejmują one:

  • Niesforne zachowanie: nie jesteś opiekunką do dziecka, jesteś wyszkolonym technikiem paznokci! Niech klienci wiedzą, że to oni są odpowiedzialni za swoje dzieci i że zostaną poproszeni o opuszczenie salonu, jeśli nie będą w stanie nad nimi zapanować.
  • Szkody: wszelkie szkody wyrządzone przez niesforne dziecko w Twojej firmie lub sprzęcie powinny być zrekompensowane przez rodzica lub opiekuna.

Kwestie płatności

Myślałeś, że nie zajmiemy się tą kwestią? Cóż, najlepsze zostawiliśmy na koniec! Jak większość właścicieli firm, właściciele salonów pielęgnacji paznokci mają pozornie niekończącą się listę rzeczy do opłacenia - od rachunków za wodę, prąd i czynsz, sprzęt i jego konserwację, po pensje pracowników i zaopatrzenie - nie wspominając o wydatkach poza pracą. Jednak dzięki lojalnej klienteli jesteś w stanie spłacić wszystkie te wydatki.

Wszystko idzie dobrze do momentu, kiedy o 10:00 przychodzi klientka na manicure i pedicure. Robisz im paznokcie podczas rozmowy na różne tematy i wszystko wydaje się iść dobrze. Klientka jest zachwycona swoimi paznokciami i właśnie wtedy, gdy masz zamiar zapisać ją w rejestrze, mówi: "Hej, jest coś, o czym zapomniałam Ci powiedzieć...". Twoje zmysły technika paznokci są w pełnym rozkwicie i od razu wiesz, że Twój klient nie może zapłacić za leczenie. Zaczynają wymyślać powody, a co gorsza, proponują, że będą niańczyć Twoje dzieci, myć samochód lub wyprowadzać kota na spacer - tym samym rozwścieczając Cię. Przez lata doskonaliłaś swoją pracę, tylko po to, aby zrównać ją z myjnią samochodową - poważnie? To czego potrzebujesz to zasady salonu pielęgnacji paznokci, które obejmują sprawy cenowe. Upewnij się, że zawierają one:

  • Brak wystarczającej ilości pieniędzy: uprość sobie życie stwierdzając, że jeśli klient nie może zapłacić za swój zabieg, to nie będziesz w stanie go wykonać. Najlepiej też, abyś nie pozwalał na IOUs, ponieważ nie każdy klient będzie je spłacał.
  • Płacenie usługami: Pozwalając klientowi niańczyć kota w zamian za przedłużanie paznokci akrylowych i masaż dłoni, obniżasz wartość swoich usług i z pewnością nie pomagasz w opłaceniu rachunków. Jeśli zależy Ci na zysku, to handlowanie swoimi zabiegami po prostu się nie uda. Wprowadź regulamin salonu pielęgnacji paznokci i wyjaśnij, dlaczego nie będziesz tego robić.

Aby Twój biznes był bardziej efektywny, musisz wprowadzić pewne zasady i przepisy obowiązujące w salonie pielęgnacji paznokci. Poinformuj klientów o swoich najnowszych z nich dzięki oprogramowaniu Versum do zarządzania salonem! Zarejestruj się już dziś i od razu zacznij informować!

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 2 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • Nieobecności i spóźnienia klientów
  • Chaotyczne dzieci
  • Problemy z płatnościami
Zapisz się do newslettera Możesz przeczytać politykę prywatności tutaj.