Dla specjalistów od włosów i urody zmiana jednego salonu na drugi jest stresująca i wiąże się z mnóstwem papierkowej roboty i przyzwyczajaniem się do każdego biznesu po drodze. Po pewnym czasie można jednak nabrać ochoty na założenie własnej firmy, ale budowanie własnej marki od podstaw nie jest łatwym zadaniem. Wymaga wielu przygotowań, a cały proces musi być dobrze przemyślany od samego początku.
Przy tak dużym nakładzie pracy, jeszcze przed otwarciem, możesz mieć drugie myśli i zacząć zadawać sobie pytanie "marzy mi się własny salon, ale czy warto i ile to będzie kosztować?"Cóż, chwycić kawę i niech pokryć wszystko, co trzeba pamiętać przed otwarciem bardzo własne włosy lub biznesu piękności!
Jak otworzyć salon fryzjerski, kosmetyczny lub kosmetyczny?
Po pierwsze, musisz przeprowadzić dogłębne badanie rynku, aby pomóc Ci zdecydować, gdzie otworzyć salon piękności. Wszystko zależy od lokalizacji i konkurencji. Nie zapomnij wziąć pod uwagę potrzeb lokalnej społeczności - w końcu to oni będą Twoimi potencjalnymi klientami.
Zanim zdecydujesz się na listę usług salonu kosmetycznego, określ swoją grupę docelową i standard, jaki powinien spełniać Twój salon. Pamiętaj, że zaspokojenie potrzeb wszystkich jest prawie niemożliwe. Na tym etapie ważne jest również, aby rozważyć jakość obsługi klienta i sposób dbania o klienta salonu kosmetycznego. Kiedy już to zrobisz i zdecydujesz się na lokalizację swojego biznesu, pomyśl o rodzajach zabiegów, które chciałabyś oferować. Tworząc swoje menu, powinnaś uwzględniać tylko te zabiegi, na których wykonywanie posiadasz odpowiednie certyfikaty. Z oczywistych powodów, artystka PMU nie powinna próbować szczęścia na klientce, która chce wypełniaczy do ust - zwłaszcza, że nie posiada certyfikatu do ich wykonywania. Sprawdź, jakie zabiegi możesz i potrafisz wykonywać lub weź udział w dodatkowych kursach, aby poszerzyć swoje możliwości w salonie. Najlepiej jest oferować zabiegi, które czujesz się najbardziej komfortowo, jak również te, które sprawiają, że klient mówi "wow"!
Ile kosztuje otwarcie salonu?
Zdecydowanie najbardziej stresującą i zniechęcającą częścią otwierania własnego salonu są koszty jego prowadzenia. Jeśli jednak jesteś zdeterminowany, aby otworzyć swój własny salon i nic nie będzie w stanie Cię powstrzymać, istnieje kilka rzeczy, które musisz wziąć pod uwagę. Od płacenia za wodę, prąd i rachunki za śmieci, pensje pracowników, produkty detaliczne i backbar, sprzęt i ubezpieczenie, do czynszu i wszelkich pożyczek, które mogłeś wziąć, aby otworzyć swój biznes w pierwszej kolejności. Ponadto, ważnym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o otwarciu salonu fryzjerskiego jest lokalizacja. Jeśli firma będzie znajdować się w środku tętniącego życiem miasta, to są szanse, że będziesz musiał zapłacić duże pieniądze. Więc ile kosztuje otwarcie salonu? Ceny mogą wahać się od kilku tysięcy funtów do około 50.000, więc upewnij się, że dokładnie obliczyłeś wszystkie możliwe wydatki.
Marketing salonu kosmetycznego
Przygotowanie strategii marketingowej jest jednym z ostatnich kroków, które musisz wykonać przed faktycznym rozpoczęciem promocji swojego wkrótce otwartego salonu kosmetycznego. Rozpocznij działania marketingowe dopiero wtedy, gdy Twój zespół zna swoje priorytety, masz solidne menu zabiegowe, zakupiłeś odpowiedni sprzęt i masz pod kontrolą zarządzanie. Rozpocznij kampanie co najmniej dwa tygodnie przed otwarciem - stwórz strony fanowskie dla swojej firmy i uruchom na nich reklamy promujące wielkie otwarcie. Albo jeszcze lepiej, zrób kilka przyjaciół w okolicy! Odwiedź lokalne kawiarnie i restauracje i zaproś ich pracowników do przyjścia, ale także zapytaj, czy możesz zostawić kilka swoich wizytówek, aby ludzie mogli je wziąć.
Przed i po wielkim otwarciu
Po uruchomieniu wszystkich zaplanowanych kampanii marketingowych promujących Twoje wydarzenie, nadszedł czas, aby zacząć od otwarcia. Ważne jest, abyś upewnił się, że wszyscy potencjalni klienci zostali o nim poinformowani tydzień wcześniej i w końcu dzień przed wydarzeniem.
Twoje wielkie otwarcie zakończyło się sukcesem - personel był dobrze zorganizowany, a klienci mieli wspaniałe doświadczenia, jednak to jeszcze nie koniec! Zanim klienci wyjdą, wspomnij, że chciałbyś zapewnić im miłą ofertę za udział w wielkim otwarciu - poproś ich o podanie swoich nazwisk i danych kontaktowych, jeśli chcą ją otrzymać. W ten sposób budujesz swoją bazę danych klientów, którą możesz wykorzystać, aby sprowadzić ich z powrotem poza sezonem - lub poprosić, aby następnym razem przyprowadzili znajomych, aby otrzymać bardziej atrakcyjne rabaty.
Teraz nadchodzi część zabawy po wielkim otwarciu - mnóstwo papierkowej roboty i strategii biznesowych, z którymi musisz się uporać! Niestety, ten sarkazm nie może ukryć słonia w pokoju - tak, będziesz miał mnóstwo pracy do wykonania. Najlepiej jest zacząć zbierać dane już od pierwszego dnia, ponieważ wszystko, co zrobisz tego dnia, będzie miało wpływ na Twój salon od tego momentu. Na szczęście nie masz się o co martwić! Versum gromadzi te informacje w czasie rzeczywistym. Każdy oferowany zabieg, sprzedany produkt, godziny pracy Twoich pracowników, umówione wizyty, zarobione prowizje, wszystko, czego potrzebujesz, aby prowadzić i zarządzać swoim biznesem. Wyobraź sobie zbieranie tych wszystkich danych ręcznie!
Dzięki dokładnemu zaplanowaniu każdego etapu otwarcia Twojego salonu fryzjerskiego i kosmetycznego, Twój biznes będzie działał jak w zegarku od pierwszego dnia!