Poradnik fryzjerski

Przyciągnij więcej klientów - polecenie z ust do ust

Czy pytanie klienta o polecenie Twoich usług innym jest trochę poza Twoją strefą komfortu? Zastanawiasz się, jak podejść do klienta z tym pytaniem, nie ryzykując zrujnowania swojej reputacji jako profesjonalisty?

Być może boisz się, że sprawisz na kliencie wrażenie, że masz problemy z zarządzaniem swoim napiętym harmonogramem? Stosując kilka prostych metod, nie musisz się już obawiać takiej niezręcznej sytuacji.

Wydawać by się mogło, że zadowoleni klienci nie potrzebują dodatkowego bodźca, aby podzielić się dobrą recenzją lub opinią o Twoim salonie. Jeśli jednak pomyślisz o tym, że Twoi klienci mówią swoim znajomym o tym, jak dobrą pracę wykonujesz, o ile skuteczniejsza będzie ta rekomendacja, jeśli wprowadzisz małą zachętę?

Zanim zaczniesz wydawać pieniądze na reklamę online, na początku może warto zatrzymać się i zastanowić, jak przyciągnąć znajomych zadowolonych klientów, przygotowując dla nich specjalną ofertę. Poświęcenie trochę czasu na inwestowanie w osobisty kontakt i współpracę może się naprawdę opłacić.

Skuteczny system polecania klientów opiera się na dwóch podstawowych elementach:

  • Element nagradzania - klient zostaje doceniony za rozpowszechnianie pozytywnej opinii o Twoim salonie
  • Element motywacyjny - prezent dla przyjaciela

Zasada dwustronności: nagradzaj klientów za rekomendacje

Istnieje wiele sposobów, aby sprawić, że klient poczuje się wyjątkowo, nagradzając go za szerzenie dobrej opinii o Twoim salonie. Niezależnie od tego, na co się zdecydujesz, najważniejszą rzeczą, o której należy pamiętać, jest uświadomienie klientowi, że doceniasz jego wysiłek. Wyraz wdzięczności może przejść długą drogę i może wzmocnić Twoje relacje z istniejącymi klientami.

  • Nagradzaj ich zniżką za ich rekomendacje

Zaoferowanie rabatu na usługi lub produkty jest najprostszą i najczęściej stosowaną formą podziękowania klientowi za polecenie Twojego salonu. Warto zaznaczyć, że wręczenie klientowi kuponu rabatowego jest dowodem wdzięczności za szerzenie pozytywnych opinii, a nie za wykonaną pracę.

  • A może miły upominek?

Jeśli planujesz zaskoczyć swojego klienta drobnym upominkiem za jego lojalność i polecanie salonu innym, możesz to zrobić na ustalonych warunkach. Na przykład: za jedno skuteczne polecenie osoba polecająca otrzymuje określony rabat na kolejne usługi.

  • Jak to uprościć?

Jeśli prowadzisz program lojalnościowy dla obecnych klientów, dlaczego nie połączyć go z nagrodami dla polecających? W ten sposób unikniesz zamieszania związanego z prowadzeniem kilku różnych akcji promocyjnych jednocześnie. Twoi klienci będą myśleć, że zasady kampanii to bułka z masłem.

Jeśli jeszcze nie masz programu lojalnościowego w swoim salonie, to jest to idealny moment, aby go wprowadzić i zacząć czerpać korzyści z marketingu szeptanego. Szczęśliwy klient to silny zwolennik! Sprawdź, czy jest to możliwe w Twoim systemie rezerwacji online.

Jaki jest najlepszy sposób na promowanie "zaproszeń do znajomych"?

Skuteczność strategii pozyskiwania klientów z polecenia zależy od kilku ważnych kwestii. Zanim wprowadzisz system do swojej codziennej pracy, poświęć trochę czasu na zastanowienie się, co może pójść nie tak i przygotuj rozwiązanie potencjalnego problemu - przewidywanie możliwych komplikacji jest kluczowe.

  • Klient nie postrzega "zaproszenia do znajomych" jako wartościowego prezentu

Zamiast dawać każdemu £50 funtów na pierwszy zabieg", upewnij się, że wysokość otrzymanego bonu zależy od kwoty wydatków klienta. Użyj odpowiedniej techniki komunikacji, aby klient poczuł, że "zaproszenie dla przyjaciela", które otrzymuje jest wartościowym prezentem. Na przykład: "Ponieważ wydałeś więcej niż. £200 zł, dajemy Ci jeden voucher o wartości £50 zł dla kogoś, kto jeszcze nie był w naszym salonie".

  • Klient pyta, czy może wykorzystać voucher dla siebie.

Klienci zawsze znajdą rozwiązania, które będą dla nich korzystne. Aby uniknąć nieporozumień lub generycznych komunikatów, od razu zaznacz, że voucher dla przyjaciela to jednorazowa promocja, tylko dla osób, które jeszcze nie były w salonie. Koniecznie dodaj też: "W zamian za podzielenie się pozytywną opinią o naszym salonie, gdy Twój znajomy skorzysta z zaproszenia i zarezerwuje wizytę, w ramach wdzięczności otrzymasz od nas taki sam voucher lub 100 punktów lojalnościowych".

  • Twój klient nie zna nikogo, komu mógłby podarować voucher

Warto mieć na uwadze, że nie każdy ma kogoś, komu może podarować voucher. Gdy tego typu sytuacja ma miejsce, możemy zachęcić klienta do wsparcia salonu poprzez napisanie opinii na temat zabiegów i usług, które otrzymał.

Jeśli posiadasz oprogramowanie do zarządzania salonemto jeszcze lepiej - automatycznie może zostać wysłana prośba do klienta o pozostawienie komentarza, a w zamian otrzyma on punkty dopisane do swojego konta klienta. Możesz opublikować te pozytywne opinie online, aby pomóc w budowaniu wizerunku Twojej firmy.

"Zaproszenia do znajomych - czy naprawdę warto?

Istnieje wiele narzędzi marketingowych, które mogą pomóc zwiększyć rentowność Twojego salonu, ale często mogą być one bardzo czasochłonne (i kosztowne), co powoduje, że cały projekt staje się w końcu nieopłacalny.

Pozyskiwanie klientów z rekomendacji jest tak łatwym procesem, że można łatwo wdrożyć w kropli kapelusza. Wystarczy szablon zaproszenia i system punktowy. Vouchery można zamówić u drukarza lub grafika, można je wydrukować w drukarni lub wykorzystać zalegające formularze voucherów.

Aby jeszcze bardziej ułatwić sobie życie, możesz użyć notatnika, w którym będziesz zapisywać numery wykorzystanych bonów - lub oprogramowanie do zarządzania online zrobi to za Ciebie automatycznie.

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 1 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • W obie strony: nagradzaj klientów za rekomendacje
  • Jaki jest najlepszy sposób na promowanie "zaproszeń do znajomych"?
  • "Zaproszenia do znajomych - czy naprawdę warto?
Zapisz się do newslettera Politykę prywatności możesz przeczytać tutaj.