W branży kosmetycznej jest wiele talentów. Jednak wyłowienie tych najzdolniejszych może być nie lada wyzwaniem. Dobrze wiesz, że to właśnie umiejętności Twojego zespołu sprawiają, że Twoje usługi są tak cenne, dlatego tak bardzo dbasz o proces rekrutacji. Jak więc znaleźć stylistę fryzur, który wzbogaci Twój zespół?
Zbuduj reputację swojej marki
Idealnym scenariuszem jest posiadanie marki tak rozpoznawalnej i powszechnie docenianej, że nie musisz już nawet szukać nowych talentów, oni sami przychodzą do Twojego salonu. Zwykle osiągnięcie tego celu wymaga lat ciężkiej pracy i skutecznego marketingu, jednak nie zniechęcaj się - budowanie reputacji i świadomości marki to proces. Zanim zauważysz efekty, może minąć trochę czasu, ale zdecydowanie warto. Wkrótce zaczniesz dostawać CV od osób, które nie chcą pracować w byle jakim salonie, ale chcą pracować w TWOIM salonie. Stwórz salon, w którym sam chciałbyś pracować!
Szukaj daleko i szeroko
Przyklejenie na drzwiach salonu kartki z napisem "teraz zatrudnię" na pewno nie załatwi sprawy. Gdzie więc umieścić informację, że prowadzisz działania rekrutacyjne do fryzjerstwa?
- Twoja strona internetowa i wszystkie konta w mediach społecznościowych
- Lokalne gazety
- Internetowe portale pracy
Pamiętaj, aby utrzymać stronę internetową swojego salonu w dobrej kondycji! Każdy potencjalny nowy stylista będzie prawdopodobnie sprawdzał ją w pierwszej kolejności, dlatego też powinieneś zadbać o to, aby Twoja strona przedstawiała Twój biznes w jak najlepszym świetle. Dbaj przynajmniej o jej aktualność - nie ma nic gorszego niż nieaktualne informacje wiszące na stronie!
Spraw, aby Twoje oferty były lukratywne
Szanuj swoich potencjalnych pracowników i zaoferuj im odpowiednią pensję. Może to brzmieć jak zdrowy rozsądek, ale zdecydowanie zbyt często przewodniki rekrutacyjne doradzają właścicielom salonów fryzjerskich, aby oszczędzali na pensjach swoich nowych pracowników. To bardzo okrutna technika - to właśnie ciężka praca stylistów sprawia, że Twój salon jest tak doskonały! Sfrustrowani rozczarowująco niskimi wynikami, mogą bardzo szybko się wypalić lub po prostu zacząć szukać miejsca, które zapłaci im więcej. Traktowanie swoich pracowników z nagrodą, na którą zasługują, powinno być Twoim priorytetem. Mówi się, że dostajesz to, za co płacisz - i to jest prawda, jeśli chodzi o usługi kosmetyczne... i ich dostawców.
Jeśli chcesz zaoszczędzić pieniądze podczas prowadzenia swojego salonu fryzjerskiego, zamiast obcinać pensje swoim nowym pracownikom, rozważ zatrudnienie cyfrowego pomocnika. Oprogramowanie Versum będzie nie tylko Twoją recepcjonistką, ale także menedżerem pracowników, generatorem raportów finansowych, pomocnikiem marketingowym, opiekunem bazy danych klientów, księgą wizyt i nie tylko. Zostaw te obszary zarządzania salonem swojemu inteligentnemu oprogramowaniu, oszczędzając przy tym mnóstwo pieniędzy, które będziesz mógł zainwestować w swoich stylistów!
Odwiedź lokalne szkoły kosmetyczne
Formalna prezentacja czy nie, rozmowa z przyszłymi absolwentami to najlepszy sposób na ich rekrutację. Daj im konstruktywną krytykę, dziel się wskazówkami, ucz ich technik, pytaj o ich plany i odpowiadaj na pytania. Będziesz miał okazję nie tylko zbudować dobrą bazę do nawiązania relacji, ale także obserwować jak młodzi styliści radzą sobie z krytyką, czy są otwarci na słuchanie i uczenie się, które obszary wymagają poprawy, itd. To da Ci dobry przegląd sytuacji, zanim rozważysz ich zatrudnienie.
Możesz nawet zaprosić uczniów do swojego salonu - porozmawiaj z pracownikami szkoły i za ich zgodą zaproś uczniów na jedne z Twoich zajęć lub imprez. Po ukończeniu szkoły, styliści fryzur są świetnymi pracownikami, ponieważ szukają wskazówek i są bardzo entuzjastycznie nastawieni do nauki i rozwoju. Miej oko na te wschodzące nowe talenty, mogą stać się przyszłymi gwiazdami Twojego salonu!
Doceniaj edukację
W branży kosmetycznej, moment, w którym przestajesz się uczyć, jest momentem, w którym zaczynasz przegrywać. Styliści wiedzą o tym, dlatego nieustannie szukają miejsca, które pozwoli im rozwijać swoje umiejętności. Wspieraj ich chęć do nauki, ponieważ to właśnie dzięki niej Twój salon będzie się rozwijał! Daj swoim obecnym i potencjalnym pracownikom solidny, osiągalny plan, który zaprowadzi ich tam, gdzie chcą dotrzeć. Stwarzaj możliwości i nagradzaj poświęcenie dla samorozwoju.
Ok, możesz powiedzieć: "w teorii brzmi to jak świetny pomysł, ale co jeśli wyszkolę wspaniałego specjalistę, a on odejdzie i założy własny salon? Zwłaszcza jeśli dam im możliwość doskonalenia swoich umiejętności zarządzania...".
Zawsze istnieje ryzyko, że tak się może stać, niestety nie da się tego uniknąć. Jeśli jednak Twój salon pozostanie wspaniałym miejscem pracy, Twoi najbardziej wykwalifikowani i pewni siebie pracownicy mogą stać się menedżerami, na których można polegać - a to jest całkiem niezła wizja, na której można się oprzeć!
Bądź selektywny
Kiedy decydujesz jak rekrutować stylistów fryzur, powinieneś również określić cechy, których szukasz u swojego przyszłego pracownika, poza tym, że jest on utalentowanym stylistą. Twój idealny nowy pracownik powinien być:
- Komunikatywny. Nie powinien mieć problemów z porozumiewaniem się z Twoimi klientami. Nie oznacza to, że posiadanie bardzo żywiołowej osobowości jest koniecznością, ale przynajmniej bycie na tyle optymistycznym, aby utrzymać pogodną atmosferę.
- Pracowitość. Droga fryzjerstwa nie jest łatwa. Twój przyszły pracownik powinien być na to przygotowany.
- Otwarty. Jeśli młody stylista jest przekonany, że od pierwszego dnia wie już wszystko, nie wróży to nic dobrego. Idealny pracownik powinien znać swoją wartość i być pewny swoich umiejętności, ale zachować umysł otwarty na konstruktywną krytykę.
- Pasja. Posiadanie płonącej pasji do tego, co robisz, utrzyma cię przy życiu podczas stresujących, pracowitych godzin.
- Kreatywność. Praca w branży kosmetycznej wymaga umiejętności wymyślania kreatywnych rozwiązań na miejscu - w końcu pracujesz z prawdziwymi ludźmi!
- Empatyczny. Większość klientów odwiedza salony kosmetyczne, aby się zrelaksować i prawdopodobnie opowiedzieć o swoich codziennych problemach. Dobry stylista musi być gotowy do nawiązania kontaktu z klientem na poziomie emocjonalnym i wspierać go w razie potrzeby.
- Zgodny. Nawet najbardziej utalentowany pracownik będzie nie do zniesienia, jeśli stworzy w salonie dramat! Dobra chemia jest koniecznością.
Nigdy nie przestawaj szukać
Nie obniżaj swoich standardów rekrutacyjnych tylko po to, aby zapełnić puste miejsce w salonie. Miej oczy szeroko otwarte - nigdy nie wiadomo, kiedy spotkasz osobę, która wzbogaci załogę Twojego salonu! Być może nie zostanie ona od razu Twoim pracownikiem, ale ciekawe znajomości na pewno pomogą Ci, gdy zdecydujesz się rozwinąć swój biznes.
Po zatrudnieniu idealnego pracownika, będziesz mógł śledzić jego postępy w pracy dzięki systemowi Versum, który nie tylko zadba o harmonogramy pracy, przydzielanie zadań i ewidencję urlopów, ale także pozwoli Ci na generowanie szczegółowych raportów pracy. Jest to idealny sposób, aby mieć wgląd w ich pracę bez stresowania ich. Przygotuj się na rekrutację nowych talentów w salonie i pozwól, aby Versum pomogło Ci w tej monotonnej części Twojej pracy!
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 1 Średnia: 5/5]Spis treści
- Zbuduj reputację swojej marki
- Szukaj daleko i szeroko
- Spraw, aby Twoje oferty były lukratywne
- Odwiedź lokalne szkoły kosmetyczne
- Doceniaj edukację
- Bądź selektywny
- Nigdy nie przestawaj szukać