Każdy właściciel salonu piękności przeszedł przez obręcze budowania swojej firmy od podstaw i ustanowienia nazwy dla siebie. Dzięki ciężkiej pracy i poświęceniu, zbudowałeś solidną bazę klientów i kilkuset fanów na Facebooku i Instagramie. Jednak, jak najbardziej udanych właścicieli salonów piękności, chcesz, aby Twoje przedsiębiorstwo nadal kwitnie. Automatyczną odpowiedzią większości właścicieli firm na ten problem jest podwyżka cen ich produktów i usług.
Chociaż ta taktyka jest skuteczna w krótkim okresie, szanse są klienci będą zniechęceni przez to i Twój wskaźnik rezerwacji może spaść. Zamiast tego, oto trzy pomysły na rozwój Twojego salonu kosmetycznego bez podnoszenia cen.
Sprzedawaj więcej, pobieraj mniej opłat
Bardzo popularną taktyką marketingową, którą często stosują firmy odnoszące sukcesy, jest sprzedawanie więcej za mniej - to samo podejście działa cuda również w przypadku salonów kosmetycznych. Zamiast podnosić ceny i odstraszać klientów, zachęć ich do zakupu pakietów usług, w ramach których otrzymają kilka sesji zabiegowych za mniejszą kwotę. Wprowadza to dwie ważne korzyści dla Twojego biznesu:
- Więcej zakupów: klienci, którzy zwrócą uwagę na tę ofertę, będą bardziej skłonni do dokonania zakupu.
Wskazówka: sprzedawaj unikalne vouchery na usługi tylko przez ograniczony czas - klienci będą zachęcani do zdobycia swoich zanim skończy się czas.
- Nowi, lojalni klienci: istnieje prawdopodobieństwo, że klienci, którzy zakupią pakiety usług, potraktują je również jako prezenty dla przyjaciół lub rodziny. Stwarza to zależność dla odbiorcy, który musi udać się do Twojego salonu, aby skorzystać z pakietu usług.
Wskazówka: kiedy potencjalny klient przybędzie, spraw, aby poczuł się jak w domu, zapewnij mu obsługę i poleć mu przystąpienie do programu lojalnościowego, aby związać go z Twoim salonem na dłużej.
Inspiruj promotorów marki
Chociaż istnieją korzyści z podnoszenia cen w Twoim salonie - nic nie działa tak skutecznie, jak skuteczny i oddany promotor marki. Jasne, podnosząc ceny, nie tylko osiągasz większy zysk, możesz łatwo stworzyć rabaty dla lojalnych klientów lub na specjalne okazje, ale jednocześnie ryzykujesz utratę klientów, których po prostu nie stać na zapłacenie więcej.
Zamiast podnosić ceny, zainspiruj klientów, aby stali się promotorami Twojej marki - nagradzaj ich za polecanie Twojego salonu kosmetycznego znajomym i rodzinie, za pozostawianie recenzji w Internecie i zamieszczanie zdjęć z zabiegów, które wykonali w Twoim salonie. Nagrodą może być wszystko - od torby z najpopularniejszymi produktami po atrakcyjną zniżkę. Współpraca z promotorami marki jest korzystna dla:
- Dobrze rozproszoną świadomość marki - klienci, którzy polecają Twój salon, czy to za pośrednictwem mediów społecznościowych, czy też poprzez słowa z ust, pomagają dotrzeć z informacją o Twojej firmie do szerokiego grona potencjalnych klientów, powiększając tym samym listę klientów.
- Silniejsze więzi z lojalnymi klientami - Lojalni klienci, którzy uwielbiają Twoje usługi i regularnie odwiedzają Ciebie i Twój personel, chcą, aby Twoja firma dobrze prosperowała. Tacy klienci poprowadzą Twój biznes dalej niż jakakolwiek podwyżka cen!
Wskazówka: zachęcaj klientów do promowania Twojej marki i pozwól im się przy tym dobrze bawić - wprowadź program lojalnościowy! Versum, oprogramowanie dla salonów kosmetycznych posiada opcję przyznawania lojalnym klientom punktów, które mogą wykorzystać do zakupu nagród w Twoim salonie. Mogą oni zdobywać punkty za polecenia, zostawianie opinii online oraz zakup określonych produktów lub usług.
Zachęcaj do zmiany rezerwacji
Jeśli chodzi o rozwój salonu kosmetycznego, jeden obszar jest często pomijany, a przynajmniej niedoceniany - wskaźniki przebookowania. Wysokie wskaźniki przebookowania oznaczają, że Twoja firma ma silną i lojalną klientelę, ale czy wiesz, że Twoje wskaźniki mogą być jeszcze wyższe? Więcej ponownych rezerwacji oznacza większy rozwój Twojego salonu kosmetycznego! Zacznij od:
- Promowania usług wieloetapowych: klienci, którzy kupują usługi wymagające poprawek, są związani z Twoim salonem kosmetycznym na dłużej, co z kolei zwiększa bazę klientów;
- Rozpoczynając kampanie marketingowe - w przypadku klientów, którzy od jakiegoś czasu nie zarezerwowali u Ciebie usługi, zalecane jest skierowanie do nich kampanii marketingowych. Nieobecność klienta może być spowodowana wieloma czynnikami - wyjechał on na wakacje, nie czuje się najlepiej lub zdecydował się na skorzystanie z usług innego salonu. Wyślij tym klientom spersonalizowaną wiadomość, zachęcając ich do ponownej rezerwacji. Zauważ, że aby wzbudzić ich zainteresowanie, kluczowa jest propozycja wartości - atrakcyjna zniżka na ostatnią usługę lub torba z prezentem załatwią sprawę!
Wskazówka: ręczne wyszukiwanie nieobecnych klientów jest prawie niemożliwe, zwłaszcza przy tak wielu innych zadaniach do wykonania. Zamiast tego, zautomatyzuj swoją pracę dzięki narzędziu automatyzacji marketingu Versum, które wysyła nieobecnym klientom wiadomości SMS lub e-mail, zachęcając ich do ponownej rezerwacji w Twoim salonie.
Podniesienie cen w Twoim sal onie może poprawić Twoje tygodniowe i miesięczne przychody, ale robiąc to, ryzykujesz utratę lojalnych klientów i odstraszenie potencjalnych. Rozwijaj swój salon kosmetyczny we właściwy sposób i pozwól, aby Versum wprowadziło Twój biznes na autopilota!
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 1 Średnia: 5/5]
Spis treści
- Sprzedawaj więcej, płać mniej
- Inspiruj promotorów marki
- Zachęcaj do zmiany rezerwacji