Poradnik fryzjerski

Jak tworzyć świetne newslettery?

Newslettery to doskonały sposób na utrzymanie kontaktu z klientami i przekazywanie im ważnych informacji. Są one jednak skuteczne tylko wtedy, gdy są dobrze przygotowane. W czym tkwi sekret skutecznego newslettera?

Można je wykorzystać do bieżącej komunikacji z klientem oraz jako element cyklicznych akcji promocyjnych. Dobrze napisane newslettery pozwolą Ci utrzymać kontakt ze stałymi klientami, a także odnowić kontakt z tymi, którzy przestali odwiedzać Twój salon. Są one również jednym z działań marketingowych - służą do informowania czytelników o promocjach, nowych usługach i wyjątkowych ofertach. Jednak, aby przyniósł oczekiwane rezultaty, musi być odpowiednio przygotowany. Jak zdefiniowałbyś świetny newsletter? Przygotowaliśmy kilka przydatnych wskazówek, jak napisać ten idealny.

Jak stworzyć newsletter?

    1. Pierwszą rzeczą, której potrzebujesz, jeśli chcesz wysyłać swoim klientom newsletter, są ich dane kontaktowe. Adres e-mail oraz numer telefonu - jeśli zamierzasz wysyłać wiadomości tekstowe. Możesz wysłać newsletter do wszystkich lub wybranej grupy klientów poprzez filtrowanie listy klientów w systemie zarządzania salonem Versum.
    2. Chwytliwy temat e-maila jest pierwszym krokiem do sukcesu Twojego newslettera. W zależności od tematu emaila, odbiorca albo otworzy wiadomość, albo usunie ją bez czytania. Temat powinien wzbudzać ciekawość i zachęcać odbiorcę do przeczytania całej treści. Częstym i absolutnie niedopuszczalnym błędem popełnianym na tym etapie jest nadużywanie wielkich liter. Wystarczy, że użyjesz ich na początku zdania - Twoim klientom może nie spodobać się, jeśli postanowisz na nich "nakrzyczeć" ????
    3. Preheader to pierwsze zdanie newslettera, które wyświetla się również w skrzynce odbiorczej - zaraz po temacie. Dobrym pomysłem jest wykorzystanie preheadera do uzupełnienia tematu lub pełnienia funkcji swoistego "haczyka" - wprowadzenia do treści newslettera, które dodatkowo zachęci odbiorcę do otwarcia mailingu.
      Ważne!Preheader nie może być widoczny w treści maila po jego otwarciu. Tekst preheadera powinien być w tym samym kolorze co tło, tak aby wyświetlał się tylko na liście odebranych wiadomości, po temacie maila.
    4. Treść powinna być zwięzła i przystępna, gdyż dzięki temu odbiorca chętniej przeczyta ją w całości. Musi być interesująca, ale jeśli celem jest skłonienie klienta do kliknięcia w link, nie powinna od razu zdradzać wszystkich informacji. Zadbaj również o to, aby ton był dopasowany do grupy docelowej i spójny z tonem metody komunikacji, którą stosujesz na co dzień w innych kanałach.

      Ważne!
      Na samym końcu newslettera musisz dodać informację o możliwości wypisania się z listy odbiorców newslettera - jest to wymóg prawny. Nie musisz się martwić o konieczność dodania tego tekstu, jeśli tworzysz swoje newslettery za pomocą systemu Versum
      , ponieważ informacja ta jest dodawana domyślnie.
    5. Układ Twojego maila powinien być uporządkowany i przejrzysty, tak aby odbiorca w pierwszej kolejności zwracał uwagę na najważniejsze elementy. Optymalna szerokość newslettera dla laptopów to około 600px - oczywiście możesz zdecydować się na większą szerokość, jednak te parametry sprawią, że wszystko będzie wyświetlało się poprawnie.
    6. PrzyciskCTA (call-to-action) - to przycisk umieszczony w mailingu, który kieruje odbiorcę do wymaganego obszaru, np. bloga, strony rezerwacji online itp. Przycisk CTA powinien być dobrze widoczny i wyróżniać się na tle tekstu i tła (żywe kolory, charakterystyczny kształt). Newsletter powinien jasno określa ć, co się stanie, gdy odbiorca kliknie w przycisk CTA.
    7. Zdjęcia (i załączniki) - jeśli zamieszczasz je w swoim newsletterze, weź pod uwagę następujące dwa kluczowe aspekty:
      • Przede wszystkim "wielkość" plików. Rozmiar maila (nie powinien przekraczać 50-70 kB) może spowodować, że filtry bezpieczeństwa oznaczą go jako SPAM, przez co Twoja wiadomość może nigdy nie dotrzeć do pożądanych odbiorców. Co więcej, duże pliki długo się ładują, a nie chcesz przecież, aby Twoi klienci przeczytali i zamknęli wiadomość zanim obrazek zdąży się w pełni załadować.
      • Po drugie, musisz wziąć pod uwagę, co może się stać, jeśli obrazek z jakiegoś powodu się nie wyświetli. Dobrym rozwiązaniem jest użycie atrybutu alt, który osadza obrazki w taki sposób, że w razie potrzeby w ich miejsce pojawia się odpowiedni tekst (np. "zdjęcie manicure hybrydowego").
    8. Odbiorcy - wysyłaj newslettery tylko do tych osób, które faktycznie mogą być zainteresowane daną informacją. Jeśli wyślesz komuś maila na temat, który uzna za nieinteresujący, ryzykujesz, że wypisze się z Twojej listy dystrybucyjnej - bo nie będzie chciał otrzymywać więcej bezwartościowych wiadomości.

      Ważne!

      Pamiętaj, że odbiorcy Twoich wiadomości muszą najpierw wyrazić zgodę na otrzymywanie wiadomości. Jakie zgody są wymagane w przypadku newslettera? Przede wszystkim zgoda na otrzymywanie przesyłek handlowych i marketingowych.
    9. Kiedy należy wysyłać newslettery? Terminy i częstotliwość wysyłania newsletterów zależą przede wszystkim od tego, co możesz zaoferować swoim klientom. Jeśli organizujesz liczne promocje, możesz pozwolić sobie na częstsze wysyłanie newsletterów - nawet 2-3 razy w miesiącu. Choć celem newsletterów jest przede wszystkim utrzymanie kontaktu z Twoimi klientami, błędem byłoby zasypywanie ich lawiną wiadomości - po prostu zdecydują się zrezygnować z subskrypcji.

    Jak stworzyć idealny newsletter?

    Przede wszystkim pamiętaj, aby testować i analizować wyniki. Aby dopracować swój newsletter do perfekcji, warto eksperymentować z treścią, układem, datami wysyłki (dzień/godzina) i obserwować wyniki. Wskaźnikami będą np. współczynnik kliknięć w przycisk CTA (lub obrazki, jeśli były podlinkowane) czy liczba subskrypcji w stosunku do liczby odwiedzin strony, ale także liczba osób wypisanych z listy mailingowej. To ostatnie jest zazwyczaj pierwszym wskaźnikiem skuteczności newslettera. Jeśli wiele osób wypisuje się z listy wkrótce po wysłaniu newslettera, warto zastanowić się, czy dobrze dobieramy grupę docelową, czy właściwie formułujemy treści, czy może przesadzamy z ilością wiadomości.

    Warto też od czasu do czasu zapytać swoich klientów, co sądzą o wysyłanych do nich wiadomościach.

    Jak tworzyć i wysyłać newsletter, czyli narzędzia do projektowania i wysyłki

    System zarządzania salonem Versum może pochwalić się rozbudowanym kreatorem - wygodnym narzędziem do wysyłania mailingów do klientów. Dzięki kreatorowi Versum możesz dokładnie zaprojektować każdy szczegół swojego newslettera, a także łatwo zdefiniować grupę docelową - tak, aby Twój e-mail zawsze trafiał dokładnie do tych osób, do których powinien.

    Możesz również skorzystać z zewnętrznych narzędzi (czasami bezpłatnych), ale w tym przypadku będziesz musiał stworzyć osobną bazę danych klientów lub skopiować bazę danych klientów zapisaną w Versum.

    Przemyślany i starannie przygotowany newsletter to skuteczne narzędzie marketingowe i doskonały kanał komunikacji z Twoimi klientami. Wbrew pozorom, przygotowanie newslettera nie jest wcale takie trudne - a staje się jeszcze łatwiejsze, gdy skorzystasz z odpowiednich narzędzi. Chcesz dowiedzieć się, jak system Versum może Ci pomóc? Odwiedź stronę www.versum.com i zacznij korzystać z niego za darmo.

    Wypróbuj Versum za darmo

[Razem: 4 Średnia: 4/5]

Table of Contents

  • Jak stworzyć newsletter?
  • Jak stworzyć idealny newsletter?
  • Jak stworzyć i wysłać newsletter, czyli narzędzia do projektowania i wysyłki
Zapisz się do newslettera Z polityką prywatności możesz zapoznać się tutaj.