Poradnik fryzjerski

Najlepsze promocje, które można zaoferować w salonie

Każdy salon je ma - tu kupisz jeden, tam dostaniesz jeden gratis, tam masz 10% zniżki, a kto by zapomniał o ofercie "trzy w cenie dwóch"? Spójrzmy prawdzie w oczy, takie oferty są wszędzie, a wymyślanie oryginalnych promocji w salonie fryzjerskim może być naprawdę czasochłonne. Nie zapominajmy, że konkurencja po drugiej stronie ulicy najprawdopodobniej ma kilka własnych ofert, które mogą odciągać potencjalnych klientów od Twojej firmy. Co zatem możesz zrobić, aby poprawić promocję salonu i swoich zabiegów?

Rzeczy, o których warto pamiętać

Zanim zaczniesz rozdawać rabaty na prawo i lewo, koniecznie opracuj strategię, która odpowie na pytanie "co chcę osiągnąć dzięki tej ofercie?". Czy chcesz osiągnąć większe zyski? Przyciągnąć nowych klientów? Sprzedać produkty, których termin ważności zbliża się do końca? A może zachęcić nieobecnych klientów do powrotu do salonu? Chociaż prawdopodobnie odpowiedziałeś "tak" na wszystkie powyższe pytania, najlepiej jest skupić się tylko na kilku z nich na raz, ponieważ każdy z tych celów wymaga indywidualnego podejścia. Mając na uwadze swój cel, możesz zacząć planować promocje w salonie fryzjerskim!

Znajomość swoich klientów

Najlepsze promocje w salonie fryzjerskim to te, które są tworzone dla każdego klienta z osobna - co jest prawie niemożliwe, jeśli masz ich setki! Każdy może umieścić naklejkę z informacją o -10% w menu swojego salonu lub na fanpage'u i czekać na napływ rezerwacji, ale czy to naprawdę wystarczy? Wyobraź sobie, że jesteś klientem i otrzymujesz bezpośrednią ofertę, która jest związana z wcześniejszymi zakupami, których dokonałeś - nie tylko czujesz, że zespół salonu pamięta o Tobie, ale także, że wie dokładnie, czym jesteś zainteresowany!

Jeśli chodzi o stworzenie idealnej promocji w salonie fryzjerskim, skup się na swoim celu, na tym, jaka oferta pomoże go osiągnąć i kto jest Twoją grupą docelową. Aby rozpocząć promocję w salonie fryzjerskim, zacznij od funkcji wyszukiwania klientów w Versum, która pozwoli Ci przefiltrować całą bazę danych klientów (jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, załóż darmowe konto Versum na dole artykułu). Zamiast ręcznie sprawdzać preferencje i informacje o każdym z Twoich klientów, użyj tego narzędzia, aby znaleźć konkretną grupę klientów, której szukasz. Oto nasza lista filtrów do wyboru oraz to, jak mogą one pomóc Ci osiągnąć Twoje cele!

Przywracanie nieobecnych klientów

Użyj filtru "nie zakupił usługi" i wybierz przedział czasowy. Pojawi się lista nieobecnych klientów - teraz wyślij do nich masową wiadomość z promocją, zachęcając ich do powrotu.

Sprzedaż produktów, których termin ważności wkrótce upłynie

Użyj filtra "zakupione produkty" i wybierz żądany produkt - pojawią się klienci, którzy już go zakupili. Chociaż możesz wysłać ofertę produktu do wszystkich swoich klientów, istnieje prawdopodobieństwo, że ci, którzy kupili go wcześniej, będą bardziej zainteresowani.

Sprzedaż produktów/leków związanych z płcią

Użyj filtra "płeć" i wybierz odpowiednią płeć. Mając wybranych klientów, wyślij im swoją ofertę produktu/leczenia w wiadomości zbiorczej.

Zwiększanie zysków

Zastosuj filtry takie jak "wydatki", "liczba wizyt" i "punkty lojalnościowe" (jeśli masz aktywny Program Lojalnościowy). Każda z tych grup klientów lubi wydawać pieniądze w Twoim salonie, dlatego wysłanie im specjalnej promocji VIP z pewnością zachęci ich do odwiedzenia Cię i wydania jeszcze więcej!

Idealna promocja

Masz już swój cel i listę klientów przed sobą, ale teraz pojawia się palące pytanie - co powinna zawierać Twoja promocja? Zniżka lub oferta typu "kup jeden, a drugi dostaniesz gratis" będzie w sam raz, ale te pomysły wymagają czegoś ekstra! Oto kilka pomysłów, na które wpadli użytkownicy Versum:

  • Zaoferuj -15% zniżki na wybrany produkt lub zabieg, ale tylko w tym tygodniu, aby stworzyć poczucie pilności.
  • Zaoferuj darmowy zabieg dla pierwszych 10 klientów, którzy polecą salonowi swojego klienta. Ograniczenie liczby klientów, którzy mogą wygrać zabieg sprawia, że jest on bardziej wartościowy.
  • Sprzedawaj kupony upominkowe z rabatem - są one doskonałym prezentem i przywiązują klientów do salonu.
  • Rozdawaj miesięczne zniżki klientom, którzy przystąpili do programu lojalnościowego i zdobyli określoną liczbę punktów.
  • Podaruj torebkę z mniej popularnymi produktami klientom, którzy wykupią konkretny zabieg.

Teraz możesz już rozpocząć promocję swojego salonu! Informuj klientów na portalach społecznościowych, w salonie, a przede wszystkim za pomocą bezpośredniej wiadomości tekstowej lub e-mailowej, którą możesz wysłać bezpośrednio z Versum. Załóż darmowe konto i rozpocznij promocję na wyższym poziomie!

[Ogółem: 2 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • Rzeczy, o których warto pamiętać
  • Poznaj swoich klientów
    • Przywracanie nieobecnych klientów
    • Sprzedawanie produktów, których termin ważności wkrótce upłynie
    • Sprzedaż produktów/leków związanych z płcią
    • Zwiększanie zysków
  • Idealna promocja
Zapisz się do newslettera Z polityką prywatności możesz zapoznać się tutaj.