Poradnik fryzjerski

Rzeczy, które denerwują tatuażystów

Nikt nie chce być osobą, która pogarsza ich tatuażysta, nawet przed rozpoczęciem pracy. Jednak często zdarza się, że ludzie po prostu nie znają właściwej etykiety, która powinna być przestrzegana w studiu tatuażu. Klienci zdają się zapominać, że tatuażyści są utalentowanymi artystami, którzy pracują na żywym, oddychającym płótnie (co wymaga dużej koncentracji) i dlatego zasługują na szacunek i wdzięczność. Jakie są więc najczęstsze rzeczy, które denerwują tatuażystów i jak można powstrzymać klientów przed ich robieniem?

Przyprowadzanie tłumu

Większość salonów tatuażu pozwala swoim klientom na przyprowadzenie jednej lub dwóch osób do towarzystwa, jednak wszystko powyżej tej liczby jest zazwyczaj uważane za tłum. Jeśli klient robi swój pierwszy tatuaż, prawdopodobnie jest zestresowany i posiadanie przy sobie kogoś bliskiego może pomóc mu się zrelaksować, ale może też spowodować problemy. Jeśli sklep i/lub stanowisko pracy nie zapewniają zbyt wiele miejsca, Ty jako tatuażysta możesz nie mieć wystarczająco dużo miejsca, aby manewrować wokół klienta. Co gorsza, klient może stać się głośny i u ciążliwy podczas pracy, odwracając Twoją uwagę od tego, co robisz.

Aby uniknąć tego problemu, wystarczy wysłać do klienta wiadomość tekstową lub mailową przed umówionym spotkaniem z prośbą, że jeśli chciałby przyprowadzić towarzystwo, powinien ograniczyć się do jednej lub maksymalnie dwóch osób (może się to różnić w zależności od tego, jak prowadzisz swój biznes). Użyj oprogramowania Versum, aby wysłać masową wiadomość bezpośrednio do swoich klientów, co zaoszczędzi Twój czas i pomoże Ci upewnić się, że nie zrobią tego samego w przyszłości.

Brak szacunku

Spójrzmy prawdzie w oczy, brak szacunku jest powszechnym problemem w branży usługowej - a tatuażyści muszą sobie z nim regularnie radzić. Brak szacunku w świecie tatuażu przybiera różne formy, od klientów pyskujących i przeklinających po nieporozumieniach z Tobą, po głośne rozmawianie przez telefon w trakcie tatuowania lub słuchanie muzyki bez słuchawek.

Jeśli czujesz się lekceważony przez klienta, nie ustępuj i daj mu do zrozumienia, że to, co robi, przeszkadza Ci w świadczeniu usług. W większości przypadków klient może być po prostu nieświadomy etykiety w salonie tatuażu i po poproszeniu go o zaprzestanie lekceważącego zachowania, prawdopodobnie to zrobi. Jeśli jednak przestanie, masz pełne prawo przerwać swoją pracę.

Skargi dotyczące cen

Klasyczna skarga, która denerwuje prawie wszystkich w branży usługowej jest "dlaczego to jest takie drogie"? Ciężko pracowałeś, aby znaleźć się w tym miejscu, w którym jesteś dzisiaj - zaczynając od kursów tatuażu i bezpłatnych praktyk, aż do osiągnięcia sukcesu jako artysta, a nawet właściciel sklepu. Większość klientów nie zdaje sobie sprawy z tego, jak trudno jest pracować z magią na ludzkiej skórze, zwłaszcza gdy się wiercą i narzekają na ból, lub jak samo zaprojektowanie tatuażu wymaga dużo planowania, aby uniknąć wpadek. Oprócz surowego talentu, tatuażyści regularnie inwestują w pistolety do tatuażu i tusz - które nie są tanie! Tatuaże to dzieła sztuki, które pozostają z Tobą na zawsze, więc upewnij się, że klienci są świadomi wszystkiego, co wiąże się z tworzeniem każdego z nich.

Klienci, którzy narzekają na ceny, to zazwyczaj ci, którzy chcą zrobić swój pierwszy tatuaż i nie są zaznajomieni z branżą. Jeśli jesteś pytany o ceny, po prostu wyjaśnij, dlaczego twoje ceny są takie, jakie są.

Klienci, którzy nie wiedzą, czego chcą

Wielu ludzi, którzy chcą zrobić swój pierwszy tatuaż, często ma wątpliwości, co chcieliby sobie wytatuować. Imię ukochanej osoby? Prosty wzór kwiatowy? Imponujący geometryczny rękaw na całe ramię, a może chińskie znaki reprezentujące słowo "miłość"? Artyści rozumieją, że podjęcie decyzji o pierwszym tatuażu wymaga czasu - w końcu są one na całe życie. Jeśli jednak klient ciągle wraca i wraca do wyboru wzoru, a nawet do tego, czy powinien w ogóle robić tatuaż, to nie ułatwia zadania artyście.

W takich sytuacjach najlepiej jest udostępnić swój lookbook z kilkoma poprzednimi pracami, aby zainspirować niezdecydowanego pierwszaka, ale nie oczekuj, że przekonasz go od razu. Większość potencjalnych klientów będzie musiała przemyśleć swój pożądany projekt, a może nawet całkowicie zrezygnować, co się zdarza. Powinieneś również rozważyć stworzenie polityki dotyczącej niezdecydowania, jeśli jest to powtarzający się problem, wspominając, że klienci muszą być pewni swojego projektu tatuażu i mogą zmienić termin, jeśli potrzebują więcej czasu na podjęcie decyzji.

Prawdę mówiąc, istnieje wiele sposobów, w jakie klienci mogą zirytować swojego tatuażystę, jednak sytuacje te rzadko są zamierzone i często wynikają z braku zrozumienia przez klienta etykiety studia tatuażu. Wyślij każdemu nowemu klientowi informacje o Twojej firmie, doświadczeniu zawodowym i wszelkich zasadach, których chciałbyś, aby przestrzegał przed, w trakcie i po wizycie - a dzięki Versum możesz to zrobić szybko i łatwo. Zobacz, jak niezawodne oprogramowanie studia tatuażu może pomóc Ci lepiej prowadzić i zarządzać Twoim biznesem - załóż darmowe konto już dziś!

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 4 Średnia: 4.8/5]

Spis treści

  • Przyciąganie tłumów
  • Brak szacunku
  • Skargi dotyczące cen
  • Klienci, którzy nie wiedzą, czego chcą
Zapisz się do newslettera Politykę prywatności można przeczytać tutaj.