Poradnik fryzjerski

Jak napisać regulamin salonu (z przykładami)

Polityka salonu to zbiór zasad, które określają granice i procedury dotyczące zachowania Twoich klientów. Pozwalają one na utrzymanie bezpiecznego, zorganizowanego i uczciwego środowiska, co przynosi korzyści nie tylko Tobie i Twoim pracownikom, ale także Twoim klientom. Dobrze napisana polityka salonu zapewnia rentowność Twojego biznesu, znacznie zmniejsza ryzyko wypadków, daje Twoim pracownikom jasne procedury do przestrzegania i wreszcie - oszczędza Tobie i Twoim pracownikom wiele nerwów.

W jaki sposób należy je napisać i przedstawić? I jak wprowadzić w życie nowo ustalone zasady, aby Twoi klienci ich przestrzegali?

Podpowiedź: Czy potrzebujesz wskazówek dotyczących pisania podręcznika procedur w Twoim salonie? Pobierz tę listę kontrolną, a nie umknie Ci żadna istotna informacja.

Późne przybycie

Spóźnienie o 5 minut nie jest wielkim problemem dla większości salonów. Ale jeśli klient spóźnia się 30 minut i właśnie przybył z latte w ręku, to jest to problem. Stylista musi pozostać w gotowości, czekając na przybycie klienta, a czas przeznaczony na wykonanie usługi kurczy się nieubłaganie. Poważne opóźnienia mogą powodować kolizje terminów i pośpieszne zabiegi, aby zdążyć przed przyjściem kolejnego klienta.

Przykład:
W celu poszanowania czasu zarówno naszych klientów, jak i naszego personelu, prosimy o punktualne przybycie na umówioną wizytę. Klienci, którzy spóźnią się więcej niż 15 minut, zostaną obciążeni opłatą w wysokości 10 funtów, a klienci, którzy spóźnią się więcej niż 30 minut, utracą pierwotnie umówioną wizytę i zostaną przeniesieni na inny termin.

Późne anulowanie spotkania

Jeszcze gorsze od spóźnień jest późne anulowanie spotkania, które powoduje, że tracisz pieniądze, ponieważ masz mało czasu na nadrobienie straconej rezerwacji. Czasami klienci muszą odwołać swoje spotkanie, i to jest w porządku - tak długo, jak informują cię w rozsądnym czasie. Ponadto, istnieje różnica pomiędzy wizytą zaplanowaną z dużym wyprzedzeniem, a tą zarezerwowaną tego samego dnia, więc upewnij się, że Twoja polisa traktuje te przypadki oddzielnie.

Teraz - musisz być bardzo ostrożny przy tworzeniu zasad dotyczących późnego anulowania rezerwacji. Opłata powinna być tylko ułamkiem ceny - zwłaszcza, jeśli udało Ci się znaleźć kogoś, kto wypełni puste miejsce.

Przykład:
Rozumiemy, że nagłe wypadki się zdarzają. Jeśli musisz odwołać swoją wizytę, prosimy po prostu, abyś powiadomił nas o wszelkich anulowaniach lub zmianach terminu co najmniej 24 godziny przed wizytą. Jeśli rezerwacja została dokonana tego samego dnia, prosimy o powiadomienie nas o tym co najmniej 3 godziny wcześniej. Anulowanie wizyty, które narusza te zasady spowoduje opłatę w wysokości £20 doliczoną do następnej wizyty.

Niestawienie się na wizytę

To koszmar każdego właściciela salonu - niestawiennictwo to frustrujące przypadki klientów, którzy nie pojawiają się na umówionych wizytach bez wyjaśnienia. Możesz dowiedzieć się więcej na temat podejścia do takich przypadków tutaj. Jednorazowe niestawiennictwo można wybaczyć, bo przecież błądzić jest rzeczą ludzką, ale w przypadku notorycznych należy być bardziej upartym. W takich przypadkach aktywuj przedpłaty w Versum i ogranicz tym klientom możliwość umawiania się na wizyty online.

Przykład:
W przypadku spóźnienia się na wizytę, zostaniesz obciążony opłatą o wartości 25% nie wykonanej usługi, która zostanie doliczona do kolejnej wizyty. Ponadto rezerwacja kolejnej wizyty będzie wymagała wpłacenia bezzwrotnego depozytu w wysokości 25% wartości usługi, którą chcesz zarezerwować. Dwa lub więcej nieodebrane terminy oznaczają zwolnienie z salonu.

To absolutnie kluczowe, aby upewnić się, że Twoi klienci są świadomi zasad obowiązujących w Twoim salonie, zwłaszcza tych związanych z ewentualnymi karami, dlatego też upewnij się, że jesteś bardzo przejrzysty i spójny w swoich zasadach - umieść je na swojej stronie internetowej, fanpage'ach w mediach społecznościowych oraz w jakimś miejscu w salonie, najlepiej w okolicach recepcji. Co więcej, za każdym razem, gdy zdecydujesz się zmienić coś w swoich zasadach, upewnij się, że są one wszędzie aktualne i poinformuj o tym swoich klientów. Jeśli korzystasz z Versum, przyda się tutaj funkcja masowego wysyłania wiadomości - przygotuj szablon wiadomości i pozwól, aby system dostarczył ją do wszystkich Twoich obecnych klientów.

Gwarancja usług i zwroty pieniędzy

Gwarancja usług jest często używana jako zapewnienie o jakości zabiegu. W swoim salonie możesz ustawić politykę "gwarancji na usługę", która zapewnia ofertę rekompensaty w przypadku nieudanego zabiegu - dzięki temu sam dyktujesz formę rekompensaty i ramy czasowe, w jakich można się jej domagać.

Przykład:
Twoje zadowolenie jest dla nas najwyższym priorytetem. Jeśli nie są Państwo w pełni zadowoleni, prosimy o poinformowanie nas o tym podczas zabiegu lub w ciągu 24 godzin po wykonaniu usługi. Zobowiązujemy się do dokonania wszelkich koniecznych poprawek, a jeśli wina leżała po naszej stronie, do zaoferowania Państwu zwrotu pieniędzy.

Historia zdrowia

Zawsze należy rozpocząć konsultację od zapytania klienta o jego historię zdrowia - zabezpiecza to zarówno klienta, jak i Ciebie. Niektóre usługi mogą powodować ewentualne komplikacje zdrowotne, dlatego rozsądnym rozwiązaniem może być odmowa wykonania zabiegu lub przynajmniej jego modyfikacja. Ta wiedza pomoże Ci działać odpowiednio w razie nagłych wypadków, takich jak nagłe ataki. Jeśli używasz Versum, upewnij się, że informacje o zdrowiu są zawarte w dokumentacji klienta, ponieważ każdy członek Twojego zespołu może w przyszłości świadczyć usługi dla tego klienta, a zatem powinien znać jego historię zdrowia.

Przykład:
Dla Twojego komfortu i bezpieczeństwa, prosimy o poinformowanie naszych specjalistów, jeśli masz alergie, jakiekolwiek problemy fizyczne lub niepełnosprawność, lub jeśli jesteś w ciąży. Jeśli podczas zabiegu odczuwasz dyskomfort lub jakiekolwiek inne objawy, prosimy o natychmiastowe powiadomienie usługodawcy.

Prawo do odmowy wykonania usługi

Choć często pomijana, jest to bardzo ważna zasada - możliwość odmowy wykonania usługi. Pamiętaj, że masz prawo powiedzieć "nie", jeśli klient zachowuje się niewłaściwie, jest nietrzeźwy, jego stan zdrowia może stanowić zagrożenie lub nie jesteś w stanie przewidzieć efektu zabiegu i dlatego nie czujesz się komfortowo wykonując go.

Przykład:
Personel naszego salonu ma prawo odmówić obsługi każdemu, kto zachowuje się niewłaściwie, jest odurzony lub jeśli jego stan zdrowia może wpłynąć na efekty usługi.

Dodatkowe zasady

W zależności od Twojego stanowiska, możesz również zawrzeć zasady dotyczące:

  • Dzieci w salonie,
  • Zwierzęta domowe w salonie,
  • Używania telefonów komórkowych podczas zabiegu,
  • Jedzenia i picia podczas zabiegu.

Przykład:
W trosce o bezpieczeństwo Państwa i Państwa dzieci, surowo zabraniamy przebywania dzieci w salonie bez opieki. W sytuacjach awaryjnych prosimy o zapewnienie im odpowiedniego nadzoru w postaci dodatkowego opiekuna.

Wskazówka: Jeśli chcesz uzyskać jeszcze więcej szczegółowych informacji na temat zasad obowiązujących w salonie, a także wzory i szablony, pobierz nasz ebook "Wielka pomarańczowa księga zasad obowiązujących w salonie" - za darmo!

Dobrze napisana polityka salonu może naprawdę pomóc w codziennych zmaganiach, z jakimi możesz się spotkać. Pamiętaj, aby umieścić swoje zasady w widocznym miejscu w salonie oraz na swoich stronach internetowych (strona internetowa i/lub media społecznościowe). Ich egzekwowanie będzie o wiele łatwiejsze, jeśli posiadasz oprogramowanie Versum, ponieważ możesz po prostu włączyć lub wyłączyć określone opcje, które pomogą Ci w zarządzaniu płatnościami, rezerwacjami online, itd. Poświęć trochę czasu na przemyślenie, starannie spisz swoją politykę salonu i kup sobie oprogramowanie dla salonów fryzjerskich i kosmetycznych, które pomoże Ci wprowadzić ją w życie!

Wypróbuj Versum za darmo

[Ogółem: 11 Średnia: 4.5/5]

Spis treści

  • Późne przybycie
  • Późne anulowanie
  • Niestawienie się
  • Gwarancja usług i zwroty kosztów
  • Historia zdrowia
  • Prawo do odmowy wykonania usługi
  • Dodatkowe zasady
Zapisz się do newslettera Politykę prywatności można przeczytać tutaj.