Poradnik fryzjerski

Czy Twój salon stał się jednorazowym przystankiem?

Co jest głównym celem większości odnoszących sukcesy salonów i ośrodków spa (i nie zawsze jest to osiąganie większych zysków!)? Odpowiedzią jest powiększanie listy klientów o lojalnych klientów, którzy chętnie odwiedzają Twój biznes i korzystają z Twoich usług! Nie pojawiają się oni jednak znienacka - Twoja firma i pracownicy muszą wywrzeć na nich pozytywny i niezapomniany wpływ, aby zbudować zaufanie.

Co więc się dzieje, gdy Twój salon lub spa zyskuje więcej jednorazowych klientów, a mniej lojalnych? Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twoja firma wpadła w grzęzawisko znane jako "jednorazowy przystanek".

Symptomy

W okresach wzmożonego ruchu, Ty i Twój personel możecie nie zwracać na to uwagi - możesz mieć kilku stałych klientów, którzy regularnie rezerwują Twoje usługi, ale są oni przyćmieni przez zalew klientów jednorazowych. Zamiast skupiać się na stałych klientach, Ty i Twój personel ciężko pracujecie, aby przyciągnąć jak najwięcej nowych klientów do swoich krzeseł. Po okresie wzmożonej aktywności możesz zacząć dostrzegać symptomy jednorazowego zatrzymania salonu.

W miarę zbliżania się wolnego sezonu, zaczynasz planować kampanie marketingowe mające na celu przywrócenie większego przepływu klientów do Twojej firmy. Rozpoczynasz swoją kampanię, tylko po to, aby zobaczyć fatalny wskaźnik odpowiedzi - teraz możesz zacząć się martwić.

Zapobieganie temu problemowi od wystąpienia

Jak mówi przysłowie, "lepiej zapobiegać niż leczyć" - i to samo można powiedzieć w tej sytuacji. Jeśli zauważysz spadek liczby ponownych rezerwacji i lojalności klientów, zajmij się tą sprawą ze swoim personelem, ponieważ to oni pracują z klientami każdego dnia. Jeśli przyczyna jest oczywista (nieuprzejmy personel, słaba obsługa klienta, niska jakość usług), to jej usunięcie jest tylko kwestią czasu. Jeśli jednak klienci nie mają żadnych zastrzeżeń do Twojej firmy, a wskaźniki przebookowań pozostają na niskim poziomie, być może trzeba będzie podejść do tego problemu z bardziej kreatywnej perspektywy.

Jeśli chodzi o zapobieganie przekształcaniu się Twojej firmy w salon typu "one-stop", na myśl przychodzą dwa słowa - lojalność klienta. Koncepcja lojalności klientów jest fundamentalna - klient wybiera Twoją firmę zamiast innej z wielu powodów. Jeśli Twój salon jest zalewany przez jednorazowych klientów, są szanse, że oczekiwali oni wyjątkowego doświadczenia, ale nie znaleźli go w Twoim salonie. Na co więc zwracają uwagę potencjalni lojalni klienci szukając idealnego dla siebie salonu kosmetycznego?

Zapewnij klientom unikalne doświadczenie!

Postaw się na miejscu klienta i wyobraź sobie, że odwiedzasz salon - zarezerwowałeś usługę, siadasz na miłym, wygodnym fotelu, rozmawiasz ze swoim stylistą i podczas pracy nad Twoim nowym wyglądem, witasz nowych klientów i rozmawiasz z innymi pracownikami sąsiednich stanowisk. Po zakończonej metamorfozie pytają, jak Ci się podoba i kierują Cię do recepcjonistki, aby zapłacić za wizytę. Mimo, że przemiana sprawia, że wyglądasz olśniewająco, obsługa klienta była co najmniej niechlujna - co w rezultacie prowadzi do powstania tych okropnych jednorazowych klientów.

Zapewnij pierwszemu klientowi wyjątkowe doświadczenie - traktuj go jak członka rodziny królewskiej, a nie tylko kolejny numer, ponieważ lojalność klienta się rozwija, a nie po prostu kupuje. Poświęć czas na poznanie ich - zapytaj, jak znaleźli Twoją firmę, czym się zajmują i jakie mają hobby lub zainteresowania. Chociaż te informacje mogą wydawać Ci się nieistotne, mogą one przynieść Twojej firmie korzyści na dwa sposoby:

  • Kampanie marketingowe - przechowuj informacje o swoich klientach w sekcji Rekordy klientów Versum i twórz grupy klientów, do których możesz kierować kampanie marketingowe. Wypuść ofertę na Dzień Matki, Dzień Ojca lub Dzień Weterana do właściwych klientów, bez obawy, że nie dotrze ona do zamierzonej grupy odbiorców.
  • Zwiększanie lojalności klientów - kto nie chciałby pójść do ulubionego salonu i zostać poczęstowanym ulubioną herbatą lub kawą? Albo być zapytanym o ulubiony serial? Salon, który zna swoich klientów, ma klucz do sukcesu.

Wyjdź poza rabaty

Naturalną odruchową reakcją na poprawę wskaźników rezerwacji w większości firm kosmetycznych jest wprowadzenie atrakcyjnego rabatu. Mimo, że w pewnym stopniu się one sprawdzają, istnieje większe prawdopodobieństwo przyciągnięcia klientów kierujących się ofertami, którzy mają tendencję do kupowania produktów lub usług wyłącznie po obniżonych cenach. Zamiast tego, spróbuj bardziej kreatywnego podejścia do pozyskiwania bardziej lojalnych klientów - wdróż program lojalnościowy.

Jest to doskonały sposób na związanie klientów z Twoją firmą na dłużej - klienci dokonują zakupów, polecają znajomych i zostawiają opinie o Twojej firmie, aby otrzymać punkty, które mogą wykorzystać do zakupu nagród w Twoim salonie. Klienci, którzy po raz pierwszy dołączą do programu mogą również otrzymać dodatkowe punkty, aby zachęcić ich do kolejnej wizyty. Twoja strona Oprogramowanie salonu Versum pozwala Ci monitorować efektywność kampanii, jak również dystrybucję punktów i wiele więcej.

Przywracanie długo niewidzianych klientów

Dla salonów i spa, powrót klienta, który nie zarezerwował wizyty od miesięcy wydaje się być straconą sprawą, w końcu jest powód, dla którego nie zarezerwował kolejnej wizyty. Jeśli klient odwiedził Twój salon lub spa tylko raz, są szanse, że prawdopodobnie nie pamięta Twojej firmy, co jest doskonałą okazją, aby przyciągnąć go z powrotem do swojej firmy! Jeśli masz ich dane kontaktowe, zaproś ich do swojego salonu, ale dodaj propozycję wartości - cokolwiek od "rabatu powitalnego", darmowej konsultacji lub torby z prezentami z dowolną usługą. Jeśli klienci powrócą, teraz masz szansę popracować nad zwiększeniem ich lojalności wobec Twojej firmy.

Jednakże, obliczanie czasu, który upłynął od ostatniej rezerwacji klienta jest czasochłonne, a wyniki mogą się różnić. Aby to zautomatyzować, Versum posiada dodatkowy moduł automatyzacji marketingu, który automatycznie kontaktuje się z klientami, którzy nie dokonali rezerwacji przez dłuższy czas, zachęcając ich do odwiedzenia Twojego salonu.

Sekretem sukcesu salonu lub spa nie jest liczba klientów, ale liczba lojalnych, którzy są tam nie tylko po to, aby wyglądać i czuć się dobrze, ale także po to, aby pomóc Twojemu biznesowi prosperować. A z odpowiednimi narzędziami i podejściem, masz kolejną szansę, aby zamienić pierwszych klientów w Twoich ulubionych stałych klientów!

Wypróbuj Versum za darmo

[Ogółem: 7 Średnia: 4.7/5]

Spis treści

  • Symptomy
  • Zapobieganie wystąpieniu tego problemu
  • Zapewnij klientom wyjątkowe doświadczenie!
  • Wyjdź poza rabaty
  • Przywracanie długo niewidzianych klientów
Zapisz się do newslettera Z polityką prywatności możesz zapoznać się tutaj.