Masz doskonałe usługi, wspaniale urządzony salon i wspaniały zespół doświadczonych profesjonalistów. Twoi klienci wydają się być zadowoleni i doceniają obsługę, ale... nie wracają tak często, jak byś sobie tego życzył. Wygląda na to, że zapomniałeś, że nawet naprawdę zadowoleni klienci potrzebują odrobiny motywacji, aby ponownie zarezerwować wizytę. Twoją rolą jest utrzymywanie kontaktu i zachęcanie ich do powrotu.
Co możesz zrobić? Na dobry początek, możesz stworzyć prostą listę kontrolną obsługi klienta w salonie kosmetycznym. Zaangażuj w to swój zespół i upewnij się, że nie zapomną o podstawach podczas obsługi klienta.
1. Zapisz dane kontaktowe
Dane kontaktowe, takie jak numer telefonu, e-mail i adres pocztowy są obowiązkowymi pozycjami w profilu klienta. W końcu potrzebujesz ich, aby pozostać w kontakcie z klientem. Poproś o pełne dane kontaktowe podczas pierwszej wizyty klienta i upewnij się, że je konsekwentnie weryfikujesz. Nawet najbardziej kreatywne akcje promocyjne mają szansę na sukces tylko wtedy, gdy Twoja baza danych jest dokładna i aktualna.
2. Rozwijaj swoją listę mailingową
Kiedy wpiszesz adres e-mail klienta do swojego systemu, wystarczy zadać jeszcze jedno krótkie pytanie: "Czy chciałby Pan/Pani, abym dodał Pana/Pani e-mail do naszego comiesięcznego newslettera, aby był Pan/Pani na bieżąco ze wszystkimi promocjami i nowymi ofertami, które mamy dla Pana/Pani". Jakie to proste? Teraz, wysyłając atrakcyjne wiadomości e-mail, możesz zachęcić swoich klientów do zaplanowania ich następnego spotkania.
3. Zaproś swoich klientów do programu lojalnościowego
Dobrze zaprojektowany program lojalnościowy to sposób na budowanie trwałych relacji. Zaproś swoich klientów, aby stali się częścią Twojej społeczności. Spędź z każdym z nich kilka minut, aby wyjaśnić korzyści i przedstawić nagrody. I pamiętaj - program lojalnościowy pomoże Ci pozyskać nie tylko stałych klientów, ale także rzeczników marki, którzy będą polecać Twoje usługi.
4. Nie zapomnij o zmianie rezerwacji
Większość klientów nie myśli o przyszłym spotkaniu, kiedy właśnie skończyło się jedno. Twoją rolą jest przypomnieć im o tym i od razu dokonać zmiany rezerwacji. Jeśli są zadowoleni z Twoich usług, zrobią to bez wahania. Automatyczne przypom nienie o wizycie wysłane bezpośrednio z Twojego systemu pomoże im, gdy nadejdzie czas, aby pojawić się ponownie.
5. Pytaj o opinie
Mierzenie satysfakcji klientów to sytuacja, w której obie strony wygrywają. Albo dostaniesz pozytywne informacje zwrotne, które zwiększą morale swojego zespołu, lub dowiesz się, jakie są Twoje słabe strony i co musisz poprawić. Jeśli używasz dobrego oprogramowania dla salonów kosmetycznych, takiego jak Versum, prośba o opinię zostanie wysłana do klienta zaraz po wizycie. Pozytywne opinie klientów są najcenniejszą reklamą, więc pozwól swoim klientom rozpowszechniać informacje o Twoich wspaniałych usługach. Dołącz ich do swojego salonu. To sprawi, że bardzo trudno będzie im odmówić, gdy zaprosisz ich na kolejną wizytę.
Szukasz najlepszego oprogramowania dla salonu?
Wypróbuj Versum za darmo
Skorzystaj z automatycznych przypomnień o wizytach, programu punktów lojalnościowych, automatyzacji marketingu i innych wspaniałych funkcji, które pomogą Ci zwiększyć utrzymanie klientów i rozwinąć Twój biznes.
[Total: 1 Średnia: 5/5]Spis treści.
- 1. Zapisywanie danych kontaktowych
- 2. Rozwijaj swoją listę mailingową
- 3. Zaproś swoich klientów do programu lojalnościowego
- 4. Nie zapomnij o zmianie rezerwacji
- 5. Poproś o informację zwrotną