Nie raz natknąłeś się na ten termin podczas surfowania po stronach mediów społecznościowych i pewnie pomyślałeś, że nie dotyczy on Ciebie. Promotor lub tester marki brzmi jak ktoś, kto ma ponad 50.000 zwolenników i ponad 200 komentarzy pod każdym swoim postem. Na swoich fan page'ach widzisz skromne 408 fanów. Ale nie czuj się pominięty - nadal możesz być promotorem marki, o którym zawsze marzyłeś! Zanim jednak rzucisz się na głęboką wodę, powinieneś wziąć pod uwagę kilka rzeczy.
Jak zostać zauważonym?
Bądźmy szczerzy, Twoje szanse na bycie zauważonym przez ulubione marki znacznie wzrastają, jeśli masz dużą liczbę obserwujących. Im większa liczba osób śledzących, tym lepsze rozpoznanie. W związku z tym, może chcesz zacząć od zwiększenia liczby fanów. Chociaż wymaga to dużo pracy i badań, to zdecydowanie warto! Upewnij się, że Twój fan page ma unikalną nazwę (ale nic zbyt skomplikowanego, jak "suzyq's_salonemporiumboutique123!1"), aby Twoi potencjalni zwolennicy mogli Cię znaleźć.
Teraz nadchodzi ekscytująca część - pokazanie światu swojej pracy! Zapewniasz wyjątkowe zabiegi, a klienci uwielbiają Twoją pracę, więc dlaczego by się nią nie podzielić? Rób zdjęcia swoich niesamowitych paznokci, balayage'ów czy trwałych brwi, ale nie poprzestawaj na tym. Pamiętaj, aby oznaczać marki, których używasz do swoich zapierających dech w piersiach kreacji i dodawać odpowiednie hashtagi. Jest to szczególnie ważne na platformach społecznościowych takich jak Instagram, który jest mekką dla większości profesjonalistów z branży hair & beauty. Pamiętaj, że aby być zauważonym przez społeczność Instagrama, musisz również odegrać swoją rolę. Upewnij się, że regularnie komentujesz i lubisz posty innych użytkowników oraz śledzisz wybitne osobistości z branży, jak również marki. To wymaga czasu i cierpliwości, ale w końcu się opłaci!
Gratulacje, zostałeś zauważony!
Właśnie skończyłeś z klientem - przyszedł do poziomu 9 biały blond balayage, a ty dostarczone. Robisz kilka zdjęć ich niesamowitego końcowego wyglądu tuż przed wyjściem z salonu i udostępniasz je na swoich fanpage'ach na Instagramie i Facebooku z odpowiednimi tagami. Mija kilka dni i możesz zauważyć nową wiadomość w swojej skrzynce odbiorczej. Oczywiście, nie wahasz się jej otworzyć - w końcu to może być dyrektor generalny Olaplex lub sam Guy Tang! Bardziej niż prawdopodobne, że to nie oni, ale ważne jest to, że Twoja firma w końcu otrzymuje uwagę, na którą zasługuje!
Bądź ostrożny!
Otwierasz swoją skrzynkę odbiorczą i ku Twojemu przerażeniu, to nie Guy Tang, ale jakiś przypadkowy nieznajomy prosi Cię o kliknięcie linku, aby zobaczyć jego stronę. Oczywiście, zamierzasz go zablokować. Ale co powinieneś zrobić, kiedy ktoś kontaktuje się z Tobą w sprawie możliwości promowania marki? Po pierwsze, zrób swoje badania - odwiedź ich stronę, zobacz liczbę ich zwolenników, sprawdź ich autentyczność (istnieją fałszywe konta, które można kupić, aby pompować swoją liczbę fanów) i upewnij się, że badasz markę i jej produkty. Czy są to prawdziwe firmy? Gdzie jest ich siedziba? Większość z tych informacji można znaleźć na ich stronie internetowej lub stronie na Facebooku - jeśli ją posiadają.
Po drugie, dowiedz się, czego oczekują od Ciebie, ponieważ jest wielu oszustów, gotowych na czerpanie zysków z niczego nie podejrzewających właścicieli salonów. Jeśli jesteś zobowiązany do zakupu produktu od przedstawiciela, to coś jest nie tak - renomowane marki zazwyczaj wysyłają próbki swoich produktów i zazwyczaj pokrywają również koszty wysyłki, więc upewnij się, że nie dasz się oszukać!
Obowiązki promotora marki
Bycie promotorem marki to nie tylko zabawa i gry - żyjąc na wysokich obrotach, masz też obowiązki! Prowadzisz i zarządzasz swoim salonem jak zwykle, ale pamiętaj, że musisz skupić się na swojej stale rosnącej obecności w mediach społecznościowych. Bądź stale aktywny w mediach społecznościowych i upewnij się, że promujesz markę, z którą współpracujesz. W większości przypadków otrzymasz od nich darmowy produkt, który będziesz fotografować i komentować, jak bardzo podoba Ci się jego używanie. Jeśli wszystko pójdzie dobrze i marka będzie zadowolona z Twojej pracy, możesz mieć nawet szansę na otrzymanie kolejnych przedmiotów!
Jeśli wszystko pójdzie dobrze, wtedy mogą chcieć mieć cię jako długoterminowego promotora - co może dać ci dostęp do zniżek pracowniczych na ekskluzywne produkty marki. Może się jednak okazać, że będziesz musiał podpisać umowę - więc przeczytaj ją uważnie! Jeśli wiesz, że nie jesteś w stanie sprostać oczekiwaniom marki, stwórz kontrpropozycję i zapytaj, czy się na nią zgodzą.
Korzyści z promowania marki
Wiesz już, że dzięki promowaniu marki możesz zyskać wspaniałe produkty dla swojego biznesu. Poza tym, Twój biznes staje się bardziej obiecujący w oczach innych firm, które szukają możliwych partnerów, co zwiększa możliwość zostania promotorem dla różnych firm. Dodatkowo, powinieneś podzielić się z klientami najnowszymi produktami, których używasz w salonie. Jeśli marka jest renomowana lub z najwyższej półki, rozważ podniesienie cen! Jeśli używasz Versum do kampanii marketingowych, wyślij powiadomienie do wszystkich swoich klientów, informując ich o najnowszej współpracy i podwyżce cen!
Na co więc czekasz? Dołącz do swojej społeczności w mediach społecznościowych i wznieś swój biznes na wyżyny!
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 0 Average: 0/5]Table of Contents
- Jak zostać zauważonym?
- Gratulacje, zostałeś zauważony!
- Bądź ostrożny!
- Obowiązki promotora marki
- Korzyści z promowania marki