Poradnik fryzjerski

Podaruj klientom salonu idealny prezent na święta!

Sezon świąteczny to czas obdarowywania się prezentami i składania życzeń, ale dla firm fryzjerskich i kosmetycznych oznacza to również szaloną ilość rezerwacji do zrobienia, produktów do uzupełnienia i świątecznych dekoracji do ustawienia, co pozostawia niewiele czasu na inne zadania, takie jak kupowanie prezentów dla klientów. Aby pomóc Ci w zakupach w ostatniej chwili, stworzyliśmy listę pomysłów na prezenty, które sprawią, że w oku każdego klienta pojawi się błysk!

Jakie prezenty powinnam zaoferować?

Wszystko, co sprawi, że wizyta klienta będzie niezapomniana! Nie napełniaj słoika cukierkami, postaw go na biurku recepcjonistki i zakończ pracę, musisz wykazać się kreatywnością! Jeśli wypieki są Twoją pasją i masz czas, klienci zakochają się po uszy w pierniczkach, cynamonowych bułeczkach i smores (ale pamiętaj - powinny być szczelnie zapakowane, aby klienci mogli się nimi delektować w domu, ponieważ nie mogą ich jeść w salonie). Domowe wyroby to idealne prezenty, które pochodzą prosto z serca, a klienci szybko ich nie zapomną, jednak nadal musisz pamiętać, że prowadzisz firmę i obdarowywanie klientów musi być korzystne również dla Ciebie. Oprócz wypieków, powinieneś również rozważyć włączenie tych elementów do swojego prezentu:

  • Markowe przedmioty: wszystko od długopisów, okryć na twarz i środków odkażających do rąk, po ręczniki i butelki wielokrotnego użytku. Produkty z logo Twojej firmy będą przypominać klientom o ich doświadczeniach w salonie, dzięki czemu chętniej do niego wrócą.
  • Próbki produktówdetalicznych: czy masz produkty, które nie schodzą z półek? Przelej je do butelek z próbkami i zrób z nich część swojego prezentu!
  • Bony podarunkowe: kto nie uwielbia dostawać bonów do swojego ulubionego salonu fryzjerskiego lub kosmetycznego? To miły gest, który podbija serca Twoich klientów, ale jest również bardzo korzystny dla Ciebie.

Wskazówka: Zrób się świątecznie z naszymi darmowymi bonami świątecznymi na rok 2020 - pobierz swój zestaw tutaj!

Dlaczego bony upominkowe?

Mówiąc najprościej, przywiązują one klientów do Twojej firmy, a jeśli są efektywnie zarządzane, mogą zapełnić Twoją książkę wizyt w okresie wolnym od pracy. Oferowanie ich w Twoim salonie przynosi najwięcej korzyści. Ale jak one działają? Ktoś, kto otrzyma voucher od Ciebie, przyjaciela lub członka rodziny musi wrócić do Twojej firmy, aby go zrealizować. Oto świetna wskazówka dotycząca wartości bonów - nie wymieniaj ich na cały zabieg lub produkt, ponieważ odbiorca nie jest zobowiązany do dokonania zakupu. Jaka jest szansa, że potencjalna klientka, która wejdzie do Twojego salonu z voucherem na upięcie, dokona dodatkowego zakupu lub wróci do Twojego biznesu? Jeśli nie są skłonni stać się Twoimi lojalnymi klientami, są szanse, że nie wrócą.

Aby uniknąć popełnienia tego błędu, najlepiej jest podarować vouchery o odpowiedniej wartości. Voucher o wartości 10 funtów jest idealnym prezentem, który będzie pasował do innych, ozdobnie zapakowanych prezentów. Aby go zrealizować, Twoi klienci będą musieli zapłacić pozostałą część ceny za zabieg lub produkty, które nie są objęte bonem. Ale Ty możesz zyskać jeszcze więcej korzyści z tego tytułu! Właściciele salonów mają tendencję do skupiania się przede wszystkim na "tu i teraz" - i kto może ich za to winić? Grudzień to czas żniw i wszyscy są zajęci zapełnianiem swoich terminarzy. Ale co z okresem poświątecznym, kiedy klienci wracają do pracy? Wtedy właśnie zadebiutują Twoje vouchery.

Wskazówka: vouchery mogą pomóc w utrzymaniu aktywności po świętach - w tym celu załóż darmowe konto Versum.

Czas życia Twojej karty podarunkowej powinien być ustawiony na ten sam okres czasu, co Twój wolny sezon, czyli dla większości biznesów fryzjerskich i kosmetycznych, od stycznia do marca. Użyj Versum, aby stworzyć indywidualną kartę podarunkową, śledzić jej wykorzystanie, ustawić datę wygaśnięcia i umieścić ją w indywidualnym pliku klienta. Aby nie dopuścić do wygaśnięcia vouchera, klienci będą chcieli go zrealizować w ciągu tych kilku miesięcy, wypełniając tym samym Twój kalendarz wizyt!

Weź pod uwagę prezenty warstwowe!

Niektórzy klienci są bardziej lojalni wobec Twojej firmy niż inni - czy nie powinieneś więc podarować im czegoś bardziej wyjątkowego? Ci, którzy aktywnie promują Twoją firmę, wydają duże sumy pieniędzy lub po prostu rezerwują zabiegi, aby z Tobą porozmawiać, to klienci, którzy sprawiają, że Twoja praca jest spełnieniem marzeń. Z myślą o nich rozważ udzielenie atrakcyjnego rabatu na popularny zabieg (wystarczy 20%-30% zniżki), parę kubków lub coś jeszcze bardziej ekscytującego, np. bilety na koncert. W ten sposób nie tylko pokażesz lojalnym klientom, że jesteś wdzięczny za ich biznes, ale również Twoi nowi klienci zobaczą korzyści płynące z powrotu do Twojego salonu. Możesz przeszukiwać listę klientów na podstawie ich wydatków, zdobytych punktów lojalnościowych (jeśli aktywowałeś Program Lojalnościowy) lub liczby dokonanych przez nich rezerwacji.

Od czego zacząć?

Jeśli chodzi o przygotowanie kampanii, musisz naprawdę wykazać się kreatywnością. Klienci Twojego salonu powinni oczekiwać wspaniałych prezentów, radosnej muzyki i świątecznego wystroju jeszcze zanim wejdą do Twojej firmy. Co więc możesz zrobić? Zacznij planować, jak tylko skończysz czytać ten artykuł! Masz już gotowy pomysł na świąteczny prezent? Świetnie! Wejdź na strony swojego salonu w mediach społecznościowych i opublikuj informacje o nadchodzących wydarzeniach w salonie! Oto kilka pomysłów, które mogą się przydać:

  • Mikołaj przyszedł do salonu i zostawił prezenty dla każdego klienta - zarezerwuj wizytę i odbierz swój!
  • Uwielbiamy naszych stałych bywalców, dlatego przygotowaliśmy dla Was coś specjalnego! Odbierz swój prezent w salonie!
  • Pierwszy raz w salonie? Pod naszą choinką znajdziesz prezent z Twoim imieniem! Zarezerwuj swoją pierwszą wizytę i otrzymaj coś specjalnego!

Kiedy przychodzą klienci

Udało Ci się przekształcić swój salon w cudowną zimową krainę czarów - papierowe płatki śniegu wiszące na oknach, jasna choinka w rogu, zapach gorącej czekolady i cynamonu unoszący się w powietrzu i świąteczna muzyka grająca w tle - wszystko jest tak, jak powinno być. Jednak Ty nadal jesteś w pracy, a to oznacza, że trzeba zająć się klientami! Masz nowego klienta w swoim fotelu i trwa dobra dyskusja - teraz jest idealna okazja, aby przywiązać go do swojej firmy. Wspomnij, że masz dla niego prezent i omów zalety powrotu do salonu, oczywiście nie będąc zbyt nachalnym.

Zanim klient wyjdzie, koniecznie poproś go o dane kontaktowe i wspomnij, że wysyłasz wspaniałe oferty tym, którzy to zrobią. Po wyjściu klienta z prezentem w ręku, wyślij mu serdeczne podziękowania. Liczą się małe rzeczy! Czy jesteś gotowy, aby w pełni wykorzystać sezon urlopowy? Nie zostawiaj na recepcji słoika ze słodyczami - podaruj klientom serdeczne prezenty, które sprawią, że wyjdą z salonu uśmiechnięci. A dzięki Versum Twoja komunikacja z klientem pójdzie o krok wyżej - załóż darmowe konto już dziś!

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 5 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • Jakie prezenty powinienem zaoferować?
  • Dlaczego vouchery upominkowe?
  • Zastanów się nad prezentami warstwowymi!
  • Od czego zacząć?
  • Kiedy przychodzą klienci
Zapisz się do newslettera Politykę prywatności możesz przeczytać tutaj.