Poradnik fryzjerski

Jak skutecznie zaangażować swoich fanów na Facebooku

Facebook jest najpopularniejszym na świecie serwisem społecznościowym. W samej Wielkiej Brytanii jest obecnie 35-40 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, z których większość odwiedza serwis codziennie. Największą grupę użytkowników stanowią mężczyźni i kobiety w wieku od 25 do 34 lat.

Zainteresowania użytkowników Facebooka można sprawdzić za pomocą Ads Managera - specjalnego narzędzia do tworzenia reklam na Facebooku. Ads Manager powie Ci na przykład, że 3,9 mln brytyjskich użytkowników Facebooka interesuje się fryzurami, 14 mln - produktami do włosów, 10 mln - salonami piękności, a 13 mln - kosmetykami. Dlatego dla salonów Facebook to zdecydowanie miejsce, w którym warto być i robić interesy!

Nie wszyscy użytkownicy zdają sobie jednak sprawę z tego, że publikując post na Facebooku, nie docierają do wszystkich osób, które polubiły ich fan page. Według badań, zasięg organiczny (czyli łączna liczba osób, którym pokazano Twój post w wyniku nieopłaconej dystrybucji) wynosi zaledwie 15%. Oznacza to, że jeśli masz fan page z 1000 fanów, tylko 150 z nich zobaczy Twój post.

Jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby dotrzeć do większej liczby użytkowników i zachęcić ich do polubienia, komentowania i dzielenia się Twoimi postami:

1. Stawiaj na jakość, a nie na ilość. Nie publikuj tzw. treści LOL (kotki, pieski, kawa itp.). To nie jest powód, dla którego użytkownicy Facebooka lubią strony salonów kosmetycznych. Co więcej, Facebook automatycznie zmniejsza zasięg takich postów. Publikowanie trzech wartościowych postów tygodniowo jest o wiele lepszym pomysłem.

Spraw, aby publikowane treści były użyteczne. Oto kilka przykładowych tematów postów, które sprawią, że Twoje posty na Facebooku będą bardziej angażujące:

  • Informacje o Twoim salonie, targi kosmetyczne, w których brałeś udział, nagrody, które wygrałeś,
  • Twoja aktualna oferta i promocje,
  • Efekty zabiegów kosmetycznych (zdjęcia twarzy, oczu, paznokci klientek po zabiegach w Twoim salonie),
  • Bezpłatne porady dla fanów dotyczące specjalizacji Twojego salonu, np. włosy, uroda, pielęgnacja skóry, paznokcie,
  • Informacje rynkowe o nowych technologiach w branży.

2. 2. Jeśli klient jest zadowolony z efektów zabiegu lub usługi, poproś go, aby opowiedział o tym znajomym, publikując wpis na Facebooku lub dodając zdjęcie. Możesz zaproponować dodanie pozytywnej recenzji na swoim fanpage'u.

Możesz usprawnić ten proces, korzystając z niezawodnego oprogramowania dla salonów fryzjerskich i kosmetycznych, takiego jak Versum. Jest ono wyposażone w system automatycznych recenzji, który pozwala m.in. na wysyłanie automatycznych próśb o recenzję i publikowanie najbardziej entuzjastycznych i przychylnych opinii na stronach mediów społecznościowych.

3. Zorganizuj konkurs dla swoich fanów, w którym będą mogli wygrać produkty lub zabiegi. Wypróbuj jedną z poniższych metod:

  • Zadawaj pytania otwarte (np. dotyczące historii salonu, doświadczenia pracowników, oferowanych zabiegów) i pozwól fanom odpowiedzieć na nie w komentarzach;
  • Pozwól swoim klientom wykonać określone zadanie (najlepszy makijaż na imprezę, najlepszy manicure) i udostępnij ich zdjęcia na fanpage'u salonu;
  • Dodaj zabawne zdjęcie z salonu i poproś fanów o wymyślenie najlepszego podpisu.

4. Stosuj różne rodzaje postów - status, zdjęcie z opisem, link do strony internetowej lub wideo - obserwuj i ustal, które z Twoich postów na Facebooku są najbardziej angażujące dla Twoich fanów , a następnie publikuj je częściej.

Obecnie filmy wideo mają największy zasięg organiczny. Nagraj krótki filmik z pozdrowieniami dla swoich klientów, życzeniami świątecznymi, zaproszeniami do salonu, informacjami o aktualnych zniżkach na zabiegi itp.

5. Monitoruj i stale ulepszaj swoje działania na Facebooku, korzystając z sekcji Przegląd w Insights na górze strony. Możesz sprawdzić na przykład, o jakiej porze dnia i w jakie dni tygodnia osoby, które polubiły Twoją stronę, są najbardziej aktywne na Facebooku, jaki zasięg mają Twoje posty, ile razy Twoja strona została polubiona w określonym przedziale dat oraz jakie źródła zewnętrzne kierują ruch na Twoją stronę.

6. Jeśli bierzesz udział w jakichś pokazach lub targach, nie zapomnij poinformować o tym swoich fanów na swojej stronie i zaprosić ich do odwiedzenia Twojego stoiska. I na odwrót - pamiętaj, aby opowiedzieć o swoich kanałach social media na swoim stoisku targowym!

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 2 Średnia: 5/5] Zapisz się do newslettera Z polityką prywatności możesz zapoznać się tutaj.