- Strona główna
- Blog AgendaPro Beauty
- 5 strategii email marketingowych, które warto wykorzystać w swoim ...
Kiedy firma decyduje się dotrzeć do swoich potencjalnych klientów, wykorzystując pocztę elektroniczną jako główny kanał wysyłania wartościowych treści reklamowych i informacyjnych, mówimy o Email Marketingu.
Email marketing to zestaw strategii realizowanych za pomocą narzędzia jakim jest poczta elektroniczna.
Chociaż e-mail marketing jest techniką, która ma już kilkadziesiąt lat, w przeciwieństwie do sieci społecznościowych, które są nowsze, nadal jest bardzo skuteczny.
Dobrze opracowana i napisana kampania e-mailowa dotrze do niemal całej Twojej bazy danych. Z kolei większość postów na Facebooku dociera tylko do skromnych 10-20% osób, które lubią Twoją stronę.
Najważniejsze jest to, aby robić to za pomocą konkretnych strategii dla salonu fryzjerskiego i poprzez. oprogramowanie który pozwala na to w sposób masowy.
Jak rozpocząć kampanię email marketingową dla swojego salonu?
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, jest ustalenie celu, dla którego chcesz dotrzeć do swoich klientów, a następnie zbudowanie dobrej bazy danych użytkowników, którzy wcześniej wyrazili zgodę na otrzymywanie Twoich e-maili na swojej stronie internetowej.
Następnie przychodzi czas na stworzenie elektronicznego newslettera ze wszystkimi nowościami, które masz w swoim salonie. Zwiększy to prawdopodobieństwo, że będą zainteresowani tym nowym zabiegiem lub produktem, który im oferujesz.
Wskazane jest również segmentowanie listy kontaktów, aby każdemu z nich zapewnić odpowiednią promocję, co zwiększy skuteczność Twojego email marketingu.
Jak sprawić, aby Twój email był otwierany i czytany przez Twoich subskrybentów?
Dobry temat zwiększa liczbę otwarć
Twoja linia tematyczna e-maila może zrobić lub złamać swoje wskaźniki otwarcia:
- Zachowaj krótką, ale opisową linię tematu maila.
- Generalnie zaleca się 50 znaków lub mniej.
Unikaj następujących elementów w swoich liniach tematycznych, ponieważ mogą one wpływać na wskaźniki otwarcia:
- Mega XX % zniżki.
- Wykrzykniki!!!!
- Słowo "Free".
- Duże litery, aby zrobić EMPHASIS.
- Frazy, które są używane jako "przypominajki".
- Użyj kursywy
- Niewiarygodne twierdzenia
Kuszenie czytelników salonu odpowiednią treścią w mailach.
Twoi klienci salonu chcą być edukowani, inspirowani lub rozbawieni, gdy otwierają swój e-mail marketing, nie chcą być bombardowani niekończącymi się ofertami i samoobsługowymi wiadomościami o Tobie.
Pomyśl o tym w ten sposób: jeśli klient właśnie wszedł do Twojego salonu, nie spieszyłbyś się, aby krzyczeć na niego o swoich najnowszych zniżkach lub zanudzać go rutyną "jestem świetny". Nie zrobiłbyś tego, prawda?
Podobnie jest z Twoim email marketingiem. Zadbaj o to, aby Twój email newsletter był pełen ciekawych wiadomości dla Twoich subskrybentów.
- Podziel się profesjonalnymi poradami dotyczącymi pielęgnacji włosów lub urody.
- Zaproszenia na zabawne lub edukacyjne wydarzenia w salonie.
- Przydatne informacje, takie jak nowe godziny otwarcia wieczorem lub godziny otwarcia w niedzielę.
- Wiadomości o salonie, które są istotne i przydatne dla Twojego czytelnika.
- Nowe usługi, które oferujecie.
- Nowości produktowe i sztuczki handlowe.
Jeśli masz w swoim salonie rabat, to oczywiście uwzględnij go, ale staraj się przestrzegać zasady 80:20. 80% email marketingu Twojego salonu powinny stanowić użyteczne treści. Nie więcej niż 20% ofert lub rabatów.
Używaj imion swoich czytelników
Wszyscy reagujemy na swoje imię. "Cześć Sara" brzmi znacznie bardziej osobiście niż "Droga klientko". Brzmi to tak, jakbyś mówił do mnie. Jakbyśmy prowadzili rozmowę między przyjaciółmi.
Większość systemów oprogramowania do obsługi poczty elektronicznej daje możliwość dodania imienia. Zawsze rób to, jeśli możesz. W końcu większość Twojej bazy danych to prawdopodobnie klienci, którzy regularnie odwiedzają Twój salon.
Zamieść "call to action" dla klientów swojego salonu.
- "Call now to book your appointment".
- "Book online here".
- "Zgłoś się do naszego konkursu tutaj".
To wszystko są Calls to Actions. Twoją rolą jest powiedzieć czytelnikom dokładnie, co mają robić dalej i dlaczego.
Zawsze umieszczaj je na końcu każdego wycinka w swoim e-newsletterze i poproś czytelnika o kliknięcie na stronę internetową Twojego salonu lub media społecznościowe.
Znajdź idealny czas na wysyłanie e-newsletterów do salonów.
Stwierdzamy, że poniedziałki i weekendy są najlepiej unikane dla komunikacji w salonach i spa. Środek tygodnia działa dobrze.
Unikaj dnia przed świętami, ponieważ ludzie spieszą się na wycieczki i są zbyt zajęci, aby usiąść i czytać.
Jeśli chodzi o godziny, to ogólna rada to 9.00-11.00 i 13.00-15.00, ponieważ czytelnicy są przy biurkach, sprawdzając swoje maile. Wraz z rozwojem smartfonów, staje się to coraz mniej ważne, ponieważ ludzie sprawdzają je do późnej nocy.
Jeśli uznałeś tę treść za przydatną, zostaw nam komentarz na blogu.
Powiązane artykuły:
1) Klucze do podnoszenia cen w salonie bez utraty klientów.