Tak jak każdego innego dnia, do Twojego salonu wchodzi klient, który bardzo potrzebuje odmiany urody. Polecasz klientce jeden z Twoich wspaniałych zabiegów, a ona natychmiast zakochuje się w Twoich sugestiach i mając w głowie usługę, pozostaje tylko wybrać specjalistę, który wykona zadanie. Każdy z nich się nada, prawda? Gdy klient zapłaci i pójdzie do domu, wszystko może wydawać się w porządku, ale pracownicy wyższego szczebla mogą czuć się niedowartościowani z powodu zaistniałej sytuacji.
Ale jak dokładnie do tego doszło? Odpowiedź brzmi: brak wariantów cenowych. Być może zadajesz sobie pytanie: "czy warianty cenowe są naprawdę tak ważne w codziennym funkcjonowaniu mojego salonu"? Mimo, że Twój salon może funkcjonować dobrze nawet bez nich, wprowadzenie wariantów cenowych mogłoby w znacznym stopniu przyczynić się do rozwoju Twojej działalności.
Warianty cenowe a pracownicy
Warianty cenowe to produkty lub usługi, których koszty różnią się w zależności od takich czynników, jak jakość stosowanych produktów i doświadczenie pracownika - w branży fryzjerskiej i kosmetycznej najczęściej dotyczy to usług świadczonych przez kilku specjalistów. Na początku może się to nie wydawać oczywiste, ale mają oni duży wpływ na etykę pracy Twoich pracowników. Wyobraź sobie doświadczonego stylistę pracującego w salonie fryzjerskim, który świadczy taką samą usługę jak nowicjusz i to za taką samą cenę. Każdy doświadczony pracownik czułby się w takiej sytuacji niedoceniany.
Twój doświadczony specjalista może wykonać usługę w szybszym tempie, bez błędów lub z niewielką ich ilością, a pensje mogą być różne dla początkujących stylistów, ale osobne ceny dla bardziej doświadczonych pracowników pokażą, że cenisz ich wiedzę i doświadczenie. Dodatkowo, taka taktyka działa jako zachęta dla początkujących pracowników do pracy nad sobą, aby mieć bardziej prestiżowe miejsce w salonie.
Większa różnorodność, większa otwartość!
Każdy właściciel salonu przynajmniej raz postawił się w sytuacji klienta i spojrzał na swój biznes z innej perspektywy. Pytanie, które zadają sobie niemal wszyscy właściciele, brzmi: "czy moje usługi są w rozsądnej cenie i czy oferuję wystarczającą liczbę opcji"? Porównanie swoich cen z cenami konkurencji to jeden ze sposobów na sprawdzenie średniego kosztu usług w danej okolicy, ale co z opcjami usług? Potencjalnego klienta, który szuka usług z wyższej półki, może odstraszyć obniżka -20% na balayage w cenie 120$ i odwrotnie. Aby przyciągnąć zarówno klientów z wyższej, jak i niższej półki, konieczne jest wprowadzenie zróżnicowania.
Jeśli masz wielu usługodawców, którzy oferują tę samą usługę, podaj im różne ceny i obserwuj efekty. Dzięki funkcji Versum variants, włącz te opcje i aktualizuj informacje na stronie rezerwacji online. Potencjalni klienci, którzy dokonują rezerwacji online, będą mogli wybrać pomiędzy bardziej lub mniej kosztownym wariantem usługi. Daje to doskonałą okazję do pozyskania zarówno klientów o wysokim, jak i niskim budżecie, a nie tylko jednej grupy. Miesiąc po wprowadzeniu tej funkcji sprawdź statystyki Versum, aby zobaczyć, które warianty były najbardziej popularne wśród klientów.
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 4 Średnia: 5/5]Spis treści
- Warianty cenowe i pracownicy
- Więcej różnorodności, więcej integracji!