Niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem dobrze prosperującego salonu tatuażu i regularnie wynajmujesz krzesła lokalnym artystom tatuażu, czy sam nim jesteś, wiesz już, że Twój sukces zależy nie tylko od Twoich umiejętności jako artysty, ale przede wszystkim od tego, jak prowadzisz swój biznes. Marketing, raporty biznesowe i relacje z klientami są fundamentalne dla każdego biznesu tatuażu - a Versum jest tym, do kogo artyści zwracają się o taką pomoc.
Papier nie jest oldschoolowy - jest po prostu stary
Być może dziesięć lat temu papier był używany jako podstawowa forma reklamy - z ogłoszeniami w lokalnych gazetach, rozdawaniem wizytówek i roznoszeniem ulotek. Teraz wyobraź sobie, uciekając się do tej formy reklamy dzisiaj. Spójrzmy prawdzie w oczy, papier traci swój dotyk. Współcześni tatuażyści korzystają z reklam na Facebooku i Instagramie, grup w mediach społecznościowych, fan page'y i oczywiście marketingu tekstowego. To zadziwiające, jak daleko zaszliśmy. Reklamy w mediach społecznościowych są idealne, aby dotrzeć do potencjalnych klientów w okolicy, grupy i strony fanowskie pomagają w rozpowszechnianiu nazwy Twojej marki - a wiadomości tekstowe są asem w rękawie.
Teraz to właśnie tutaj Versum debiutuje - jeśli prowadzisz promocję, wynająłeś ostatnio krzesło znanemu artyście lub szukasz modelek, będziesz chciał poinformować o tym swoich klientów. Możesz zaznaczyć w systemie całą listę klientów lub wybrać konkretną grupę - gdy już ją wybierzesz, wypisz wiadomość. Dodatkowo możesz wypróbować inne narzędzia marketingowe, takie jak Program Lojalnościowy, który nagradza klientów za ich zakupy, recenzje i każdą osobę, którą polecili Twojemu biznesowi. Większość klientów robi sobie więcej niż jeden tatuaż, więc dlaczego by tego nie wykorzystać? Klient, który chce zrobić kolejny tatuaż w Twoim biznesie, skorzysta z szansy uzyskania rabatu, jeśli tylko uda mu się polecić Ci znajomego. Versum śledzi każde polecenie i przyznaje punkty klientowi, przybliżając go do zdobycia upragnionej nagrody. Nie ma potrzeby zapisywania czegokolwiek na papierze - system jest oparty na chmurze, co ułatwia dostęp do tych informacji z każdego urządzenia, które łączy się z Internetem.
Jak tam biznes?
Prawdopodobnie odpowiadasz "dobrze", "tak sobie", "nie najlepiej" lub w innym wariancie tego rodzaju. Czy naprawdę wiesz, jakie są Twoje liczby? Prowadzenie zeszytu z zarobkami lub arkusza Excela jest zbyt kłopotliwe, aby regularnie je utrzymywać, ale z drugiej strony znajomość liczb jest niezbędna, aby Twój biznes mógł funkcjonować. Czy stać Cię na maszynę do tatuażu Inkjecta Flite nano, którą masz na oku już od jakiegoś czasu? Albo nawet na używane krzesło, które zastąpi Twoje stare? Nie zapominaj, że masz rachunki, pensje pracowników (jeśli masz pracowników) i podstawowe materiały eksploatacyjne do zapłacenia - i to bez wydatków na marketing. Jeśli nie znasz swoich dokładnych liczb, jak możesz dokonać ważnych inwestycji? Jasne, masz wystarczająco dużo pieniędzy w kasie na maszynę do tatuażu, ale czy będziesz w stanie pokryć wszystkie inne wydatki na koniec miesiąca?
Versum ma odpowiedzi, których szukasz. System gromadzi informacje ze wszystkich spotkań w Twoim kalendarzu rezerwacji - pozwalając Ci sprawdzić, ile zarobiłeś w określonym przedziale czasowym, ile zarobiłeś na przedpłatach za usługi, ile godzin przepracowali pracownicy (jeśli są zatrudnieni), ile sprzedałeś kart podarunkowych, jaką popularnością cieszy się usługa, a nawet jakie są przewidywane przychody - Versum dostarcza. Chociaż wiedza o zarobionych przychodach może być przydatna, to właśnie przewidywane przychody są tym, co naprawdę kradnie show. Dzięki możliwości sprawdzenia, jak duży jest Twój zysk z nadchodzących spotkań, będziesz w stanie wywnioskować, czy będziesz musiał stworzyć kampanie marketingowe, aby osiągnąć swój miesięczny cel (jeśli taki masz), czy też wszystko jest w porządku i nie masz się czym martwić. A dzięki aktywnym przedpłatom, klienci będą mniej skłonni do nie pojawienia się, ponieważ częściowo zapłacili za swoje usługi.
Pozostań w kontakcie
Ktoś, kto robi sobie tatuaż w Twojej firmie, nie jest po prostu klientem - zaufał Twojej pewnej ręce i kreatywności, do tego stopnia, że zdecydował się zrobić go na całe życie (lub do czasu, gdy później będzie żałował i zdecyduje się go usunąć, ale nie zagłębiajmy się w to). Niezależnie od tego, czy jest to prosty tatuaż z piór ze znaczącą datą, czy tatuaż na piersi lub na rękawie z greckimi bogami i boginiami, twój klient jest twoją wizytówką (w pewnym sensie). Noszą Twoje dzieło sztuki i najprawdopodobniej promują Twoją firmę, gdy są pytani o swój tatuaż. Ale to, co jest wspaniałe w takich klientach, to fakt, że wciąż wracają do Twojej firmy z tego czy innego powodu - a to oznacza, że musisz pozostać z nimi w kontakcie! Ten bardzo szczegółowy rękaw nie zostanie ukończony za jednym posiedzeniem, a więc będziesz musiał informować ich na bieżąco o kolejnych sesjach. Kolejną grupą klientów, z którymi powinieneś pozostać w kontakcie są ci, którzy chcą powiększać swoją kolekcję tatuaży.
Korzystając z systemu wiadomości Versum, napisz do wybranej grupy klientów (np. tych, którzy są gotowi na kolejną sesję lub tych, którzy mieli więcej niż jeden tatuaż w Twojej firmie), wykorzystując kryteria wyszukiwania. Mając wybraną grupę, stwórz wiadomość, która zachęci ich do dokonania rezerwacji u Ciebie. Pisząc do klientów, którzy potrzebują zarezerwować sesję uzupełniającą, postępuj zgodnie z linią:
"Cześć [imię klienta], tu [nazwa Twojej firmy] - możemy kontynuować pracę nad kolejną częścią Twojego tatuażu, sprawdź moją stronę rezerwacyjną pod kątem dostępności i odpisz tutaj, jeśli masz jakieś pytania".
A jeśli szukasz, aby skusić klientów do zrobienia kolejnego tatuażu, spróbuj jednego z tych podejść:
"Hej [imię klienta], tu [nazwa Twojej firmy] - zgadnij, kto siedzi na naszym krześle! [Imię i nazwisko tatuażysty] - sprawdź nasze [jego/jej] prace na naszej stronie internetowej i zarezerwuj u niego/niej miejsce!".
"Cześć [imię klienta], zgadnij co twój ulubiony sklep ma dla ciebie - miły rabat i zestaw do pielęgnacji tatuażu na twój następny tusz. Oferta kończy się [data]."
Wiadomości e-mail i tekstowe Versum pozwalają na dwukierunkową komunikację, co ułatwia pozostawanie w kontakcie z klientami. Dodatkowo, w systemie możesz zautomatyzować wiele wiadomości, takich jak przypomnienia o wizytach, potwierdzenia, zmiany harmonogramu, odwołania, życzenia urodzinowe, a nawet prośby o recenzję. Czy papierowy notatnik może zrobić to wszystko? Oczywiście, że nie. Z niezawodnym cyfrowym rozwiązaniem, Twój biznes jest w większości zautomatyzowany - pozwalając Ci wrócić do robienia tego, co kochasz. Wypróbuj Versum za darmo przez dwa tygodnie - bez karty kredytowej, bez umów, z darmowym wsparciem na zawsze.
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 1 Średnia: 5/5]Spis treści
- Papier nie jest oldschoolowy - jest po prostu stary
- Jak wygląda biznes?
- Bądź w kontakcie