Salony piękności nie są pierwszą rzeczą, która przychodzi nam do głowy, gdy myślimy o miejscach przyjaznych zwierzętom. Jednak coraz więcej salonów otwiera się na pomysł, aby klienci przyprowadzali do nich swoich rozmytych przyjaciół. Obiekty przyjazne zwierzętom, takie jak restauracje, kawiarnie, bary, księgarnie, muzea, a nawet kina zyskują coraz większą popularność - i nadszedł wreszcie czas, aby sektor fryzjersko-kosmetyczny zrobił to samo.
I słusznie - statystyki pokazują, że Wielka Brytania to naród miłośników zwierząt, 45 procent populacji posiada jakieś zwierzę, z czego większość to psy (26%) i koty (18%). Co więcej, ponad 90 procent właścicieli twierdzi, że posiadanie zwierzęcia czyni ich szczęśliwymi, a 88 procent uważa, że poprawia ono jakość ich życia.
Biorąc pod uwagę takie statystyki, zdecydowanie warto zadać sobie pytanie - czy Twój salon powinien być przyjazny zwierzętom? Przyjrzyjmy się zaletom i wadom takiej decyzji.
Kwestie prawne
Zanim zaczniemy wyciągać pochopne wnioski, wyjaśnijmy sobie kwestie prawne. Nie ma żadnych przepisów, które zabraniałyby Twojej firmie bycia przyjaz ną zwierzętom - o ile Twoja firma jest gotowa stawić czoła kontroli sanitarnej. Istnieje błędne przekonanie, że zwierzęta nie mogą przebywać w tym samym pomieszczeniu, w którym serwowane jest jedzenie, ale to nieprawda - to tylko obszary przygotowywania żywności, od których należy trzymać zwierzęta z daleka. Jeśli podajesz napoje w swoim salonie, musisz upewnić się, że nie ma ryzyka skażenia i że wszystkie obszary przygotowywania żywności spełniają określone normy higieny, zgodnie z rozporządzeniem UE (WE) 852/2004, załącznik II, stosowanym w Wielkiej Brytanii przez Food Hygiene Regulations 2013.
Teraz, upewnienie się, że zwierzę domowe będzie się dobrze zachowywać, to zupełnie inna historia - ale to właściciel zwierzęcia jest prawnie zobowiązany do upewnienia się, że jego futrzany przyjaciel nie będzie sprawiać problemów.
Wreszcie - patrząc na sprawy z przeciwnej perspektywy, jako właściciel nieruchomości, masz prawo nie wpuszczać zwierząt do swojego salonu - z wyjątkiem zwierząt towarzyszących, które jesteś zobowiązany wpuścić bez względu na wszystko.
Plusy
Docieraszdo publiczności przyjaznej zwierzętom (która jest ogromna)
W Wielkiej Brytanii jest około 30 milionów ludzi, którzy posiadają jakieś zwierzęta. Oczywiście nie wszyscy z nich chcą przyprowadzić swoich kudłatych kumpli, aby zrobić sobie fryzurę lub makijaż, ale i tak grupa docelowa jest imponująca. Niektóre zwierzęta cierpią, gdy zostają same w domu, więc naturalnie ich właściciele zabierają je wszędzie. Są ludzie, którzy lubią zabierać swoje zwierzęta do salonu zaraz po spacerze - i są tacy, którzy nie mają zwierząt, ale uwielbiają być otoczeni przez nie! Nie można też pominąć osób, które generalnie popierają ideę biznesów przyjaznych zwierzętom.
Zyskujesz niesamowitą atmosferę
Mówi się, że muzyka ma w sobie uroki, które potrafią ukoić dziką pierś. A zwierzęta domowe idą o krok dalej. Ich obecność obniża ciśnienie krwi i redukuje stres, więc możesz spodziewać się pozytywnych zmian w swoim środowisku pracy. Ludzie stają się bardziej przyjaźni, gdy otaczają ich szczęśliwe zwierzęta - a ich zdolności społeczne również wydają się poprawiać. Teraz wszyscy Twoi klienci mają wspólną płaszczyznę porozumienia - więc prawdopodobnie będą się angażować w przyjacielskie pogawędki - a Ty możesz bezpiecznie zadawać tyle pytań o ich czworonożnych przyjaciół, ile tylko zechcesz.
Już nastarcie zyskujesz świetny PR
Przyjazność dla zwierząt to cecha, która sprawia, że początkowo wyglądasz na osobę godną zaufania i ogólnie sympatyczną. Co więcej, bycie przyjaznym zwierzętom jest świetne dla Twojego marketingu - możesz tworzyć niezliczone posty na Facebooku lub Instagramie dotyczące tego tematu. Dodatkowo, urocze zdjęcia kotów i psów siedzących obok swoich właścicieli, które są rozpieszczane, to prawdziwa kopalnia złota dla Twoich mediów społecznościowych!
Możesz pójść na całość ze swoim eko motywem
Salony z motywem przewodnim są ulubione przez klientów. Wyróżnienie się na tle innych salonów - Twój własny pomysł, który sprawia, że Twój biznes jest wyjątkowy - zawsze działa cuda. Jeśli promujesz produkty przyjazne dla środowiska, wegańskie, organiczne i wolne od okrucieństwa, kolejnym logicznym krokiem jest stworzenie salonu przyjaznego dla zwierząt. Mała rada: jeśli w Twoim wystroju znajduje się wiele roślin (co ma miejsce w przypadku wielu salonów przyjaznych środowisku), upewnij się, że nie są one trujące! Nie chcesz przecież, aby któryś z Twoich czworonożnych gości uległ zatruciu - a uwierz mi, prędzej czy później któryś z nich ugryzie Twoje hortensje!
Wady
Stracisz kilku klientów... i pracowników
Choć większość ludzi kocha zwierzęta, nie każdy chce ich pomocy podczas rytuałów pielęgnacyjnych. Istnieją różne powody, dla których niektórzy ludzie nie będą zadowoleni z wizyty (lub pracy) w salonie przyjaznym zwierzętom. Dwa najpoważniejsze z nich to alergie (na sierść, ślinę lub mocz) oraz fobie (takie jak kynofobia, czyli lęk przed psami i ailurofobia, czyli lęk przed kotami). Poza tym ludzi może po prostu odstraszać wizja sierści zwierząt w każdym miejscu, szczekanie, miauczenie, zapachy i możliwość wycieków (wiecie o czym mówię). Klienci przychodzą do salonów, aby się zrelaksować, a nie wszyscy uważają, że salony kosmetyczne to miejsce dla zwierząt - i mają do tego pełne prawo.
Musisz przygotować zarówno swoich klientów, jak i pracowników
.Bardzo ważne jest, aby poinformować swoich stałych klientów o tym, że zaczynasz być przyjazny zwierzętom - i musisz być przygotowany na to, że mogą pojawić się skargi. Podczas gdy niektórzy lojalni klienci docenią i poprą Twoją decyzję, inni mogą być niezadowoleni lub nawet opuścić Twój biznes. Tak czy inaczej, Twoi stali klienci zasługują na to, aby dowiedzieć się o tym tak szybko, jak to tylko możliwe - publikacja wiadomości w mediach społecznościowych nie wystarczy. Korzystając z Versum, wyślij do wszystkich swoich klientów radosne wiadomości informujące o zmianie. Nie zapomnij również dodać, że aktualizujesz politykę swojego salonu - co prowadzi nas do kolejnego punktu.
Zaktualizowanie polityki salonu i spisanie zasad, których musi przestrzegać każdy właściciel zwierzęcia, jest więcej niż konieczne. Najbardziej podstawowy zestaw zasad obejmuje takie punkty jak:
- Twój zwierzak musi być czysty i wolny od pcheł
- Twoje zwierzę musi być zaszczepione
- Twoje zwierzę musi być wyszkolone w domu.
- Twoje zwierzę musi być dobrze wyszkolone i nie może przeszkadzać innym szczekaniem lub miauczeniem
- Twoje zwierzę nie może podskakiwać ani dokuczać innym ludziom
- Twoje zwierzę nie może przebywać w pomieszczeniach przeznaczonych tylko dla personelu, zwłaszcza w miejscach przygotowywania posiłków
- Nie możesz pozwalać swojemu pupilowi na dotykanie napojów innych osób - i jakiejkolwiek innej własności
- Nie możesz zostawiać swojego zwierzęcia bez opieki lub nadzoru.
- Płacisz za ewentualne szkody wyrządzone przez Twoje zwierzę
- Twoim obowiązkiem jest sprzątanie po swoim zwierzaku.
Musisz przygotować swój salon
.Wpuszczenie zwierząt do salonu zdecydowanie wymaga pewnego planowania. Po pierwsze, musisz mieć wystarczająco dużo miejsca, aby zarówno klienci jak i zwierzęta czuli się komfortowo. Po drugie, musisz upewnić się, że Twój salon jest bezpieczny - to znaczy, że nie ma możliwości, aby zwierzęta uciekły, zraniły się, poparzyły lub miały dostęp do niebezpiecznych narzędzi i substancji. Musisz również zainwestować w wygodne legowiska lub poduszki dla swoich czworonożnych gości, a także miski na świeżą wodę i najlepiej suchą karmę (osobno dla kotów i psów).
Teraz musisz jeszcze bardziej zadbać o higienę i jak najczęściej sprzątać teren. Ponadto, mimo że powinieneś trzymać wszystkie narzędzia z dala od swoich puszystych gości, pamiętaj o ich dezynfekcji.
Musisz być przygotowany na wypadki
Nawet najbardziej grzeczne zwierzęta mają swoje dni. Może się zdarzyć, że dwa psy nagle zaczną na siebie szczekać, a nawet wszczynać bójki, albo że kot wykluje imponującą kulę futra na środku recepcji. W najgorszym wypadku klient, który nie jest świadomy swoich alergii, może zacząć źle się czuć podczas pobytu na fotelu. W salonie przyjaznym zwierzętom na pewno nie będziesz się nudzić, to pewne.
Przekształcenie Twojego salonu kosmetycznego w miejsce przyjazne zwierzętom może być wyzwaniem. Jeśli się nad tym zastanawiasz, powinieneś zdecydowanie poświęcić swój czas, aby rozważyć wszystkie za i przeciw. Może to być niesamowita okazja, ale tylko jeśli naprawdę masz do tego serce - jeśli chcesz to zrobić tylko dlatego, że jest to aktualny trend, możesz szybko stać się zmęczony i poirytowany. Najważniejsze jest informowanie klientów o polityce dotyczącej zwierząt i wykorzystanie nowego wyróżnika salonu do promowania swojego biznesu - a Versum pomoże Ci w obu tych kwestiach. Więc zaproś czworonożnych przyjaciół i najlepsze oprogramowanie do salonu do swojej firmy już dziś!
Wypróbuj Versum za darmo
[Razem: 4 Średnia: 5/5]Spis treści
- Kwestie prawne
- Plusy
- Wady