Czy kiedykolwiek pomyślałaś sobie: "Salon po drugiej stronie ulicy wygląda niesamowicie, mojemu przydałaby się metamorfoza"? Zazdrość w branży beauty jest bardzo powszechna - zarówno styliści, jak i właściciele obserwują swoich konkurentów, porównując ich pracę i style. Czerpanie pomysłów od konkurencji jest doskonałym sposobem na wyróżnienie się i rozwój Twojego salonu, ale niektóre z nich mogą doprowadzić do rozbicia banku. Remont w całym salonie, zakup nowego sprzętu lub zatrudnienie trenera biznesu beauty może sprawić, że wpadniesz w finansowe tarapaty. Więc co dokładnie możesz zrobić, aby ożywić swój salon przy ograniczonym budżecie?
Jakie są Twoje plany?
Jeśli inna firma wpadła Ci w oko, zadaj sobie pytanie: "co sprawiło, że zwróciłam na nią uwagę"? Podejdź do tego z perspektywy klienta i dowiedz się, co sprawia, że ten salon jest dla niego atrakcyjny - to pozwoli Ci lepiej zrozumieć, gdzie Twoja firma mogłaby wprowadzić pewne ulepszenia. Wnosząc nowe życie do swojego salonu, zyskujesz uwagę potencjalnych klientów, co każdy właściciel firmy uwielbia!
Wskazówka: aby naprawdę przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, skup się na ich zmysłach węchu, słuchu, smaku, a co najważniejsze - wzroku.
Niesamowite zapachy!
Zapachy? Dobrze przeczytałaś - nasz zmysł węchu jest zdecydowanie jednym z najbardziej niedocenianych zmysłów w branży fryzjerskiej i kosmetycznej! Co więcej, nie tylko wywierają one silny wpływ na potencjalnych klientów, ale także są niedrogie, jeśli chodzi o ożywienie salonu. Kto nie lubi zapachu świeżo parzonej kawy, gorącej czekolady, a może sprayu do pomieszczeń o lekkim zapachu werbeny lub innych owoców? Wystarczy, że potencjalny klient przejdzie obok Twojego salonu, aby został przyciągnięty przez jego niesamowite zapachy. Choć zmiana ta nie jest widoczna, ma ogromny wpływ na osoby wchodzące do Twojej firmy. Pamiętaj jednak, że nie każdemu może spodobać się intensywny, wiśniowy zapach w całym salonie, dlatego upewnij się, że spray do pomieszczeń nie jest zbyt mocny!
Dopasowanie do gustów
Co dobrze komponuje się z niesamowitymi zapachami w Twoim salonie? Coś smacznego! Nic nie łączy się lepiej z zapachem filiżanki kawy niż pyszne ciastko! Ten mały, ale ważny szczegół odgrywa istotną rolę w ogólnym doświadczeniu klienta w Twoim salonie. Oczywiście, wykonywanie zabiegów na najwyższym poziomie jest ważne, ale to właśnie dzięki odpowiedniej obsłudze klienta klienci wybierają Twój salon zamiast innego.
Pamiętaj, aby polecać klientom nowe produkty lub zabiegi w salonie, bazując na ich ulubionych. Klientka, która regularnie zamawia zabieg z maską keratynową, może być zainteresowana kilkoma usługami rewitalizującymi włosy lub produktami do użytku domowego. Klienci będą zachwyceni, że znasz ich i ich potrzeby, a co najlepsze, nie musisz o niczym pamiętać! Twój system fryzjerski Versum ułatwi Ci sprawdzenie ulubionych zabiegów i produktów zakupionych przez klienta, dzięki czemu będziesz mógł udzielić mu doskonałej rekomendacji. Dodatkowo, przechowuj preferencje klienta, informacje kontaktowe i wszelkie notatki bezpośrednio w jego cyfrowej kartotece w systemie. Jeśli wcześniej nie miałeś takiej opcji w swoim salonie, możesz spodziewać się powiewu świeżości w swojej działalności, ponieważ system ten nie tylko pomaga w przechowywaniu historii klientów, ale także pomaga w prowadzeniu i zarządzaniu salonem jak nigdy dotąd!
Co powinni słyszeć klienci?
Czy zauważyłeś, że w większości sklepów spożywczych i ogólnospożywczych gra muzyka? Czy wiesz dlaczego? Ma ona nie tylko poprawić komfort zakupów, ale także wprawić Cię w dobry nastrój, dzięki czemu będziesz skłonny do zakupu większej ilości produktów. Kiedy jesteśmy w pozytywnym nastroju, mamy tendencję do kupowania więcej - to samo można powiedzieć o firmach z branży fryzjerskiej i kosmetycznej.
Muzyka, którą odtwarzasz w swoim salonie, powinna wywoływać pozytywne wibracje i pomagać klientowi zrelaksować się podczas rozpieszczania go. Najlepiej sprawdzi się podnoszący na duchu jazz, reggae, soul, a nawet muzyka klasyczna, która powinna być dopasowana do motywu przewodniego salonu. W połączeniu z filiżanką aromatycznej kawy, ciastkiem lub dwoma i relaksującym zabiegiem to idealna kombinacja stworzona w niebie! Spodziewaj się, że Twój salon zyska nowe życie za niewielką cenę!
Wskazówka: Upewnij się, że posiadasz licencję na odtwarzanie muzyki w swoim salonie i zapoznaj się z przepisami obowiązującymi w Twojej okolicy, ponieważ za jej brak mogą grozić kary.
Widzieć znaczy wierzyć
Pierwszą rzeczą, która może zwrócić Twoją uwagę w salonie fryzjerskim, jest jego wygląd - w końcu branża ta skupia się na wizerunku. Salon, który przyciąga wzrok, może mieć ciekawy styl art deco lub futurystyczny motyw steampunkowy, który może wprawić Cię w zachwyt. Oczywiście, salon prawdopodobnie wydał fortunę na wystrój, ale Ty nie musisz!
Każdy dobrze urządzony salon ma jedną wspólną cechę - czy potrafisz ją odgadnąć? Jest to idealne oświetlenie. Wyobraź sobie siebie jako klienta - wchodzisz do salonu i siadasz pod jednym z tych zimnych, białych, fluorescencyjnych świateł, jakbyś stał w kolejce do stołu operacyjnego. Nie jest to zbyt relaksujące. Zamiast tego kup ciepłe oświetlenie, aby zapewnić klientom miłe, domowe uczucie za każdym razem, gdy odwiedzają Twój salon. Ponieważ styl vintage przeżywa obecnie swój wielki powrót, kup zestaw żarówek w stylu vintage, które nadadzą Twojemu salonowi niesamowity, oldschoolowy wygląd.
Jeśli oświetlenie nie wchodzi w grę, rozważ inne niedrogie rozwiązania, które ożywią Twój salon, takie jak zmiana aranżacji wnętrza salonu, pomalowanie jego zewnętrznej części, stworzenie bardziej atrakcyjnej ekspozycji produktów lub recepcji. W przypadku szybkich rozwiązań, pamiętaj o wielkich świętach i udekoruj stanowiska odpowiednimi ozdobami.
Cyfrowa renowacja
Ponieważ większość klientów przez większość dnia korzysta z mediów społecznościowych, należy również wziąć pod uwagę to, jak salon prezentuje się w sieci. Należy regularnie publikować posty, komentować i udostępniać je na wszystkich swoich fanpage'ach. Dlaczego jest to ważne? Zadaj sobie pytanie: "Czy śledziłbym salon, którego strony w mediach społecznościowych są przestarzałe i nie zawierają żadnych istotnych informacji"? Prawdopodobnie nie. Klienci, którzy śledzą Twoje strony, robią to nie tylko dlatego, że byli zadowoleni z wizyty, ale dlatego, że chcą być na bieżąco z najnowszymi zabiegami, ofertami lub wydarzeniami, które możesz zorganizować w przyszłości.
Umieszczanie postów, komentarzy i udostępnianie ich w mediach społecznościowych będzie kosztowało Cię około 20 minut każdego dnia, dzięki czemu zwiększysz świadomość swojej marki, poprawisz komunikację z klientami oraz wypromujesz swoje zabiegi i produkty. Powinieneś także regularnie aktualizować swoją stronę rezerwacji online. Versum ma dla Ciebie wsparcie, dzięki wbudowanej stronie rezerwacji salonu fryzjerskiego, na której możesz dzielić się swoimi najnowszymi kreacjami, opiniami klientów i ofertami, które możesz mieć aktywne.
Chociaż te tanie poprawki mogą wydawać się mało skuteczne, w rzeczywistości jest odwrotnie. Prawda jest taka, że większość naszych codziennych decyzji podejmujemy za pomocą zmysłów - wystarczy zmienić oświetlenie, wprowadzić nowy aromatyczny zapach lub puścić żywą muzykę, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, a wszystko to bez konieczności wydawania pieniędzy. A ponieważ większość z nas korzysta z mediów społecznościowych, to jak Twój salon wygląda w sieci jest teraz ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej - upewnij się, że Twoje strony fanowskie i strona rezerwacji online są regularnie aktualizowane, a Versum Ci w tym pomoże! Zarejestruj się i odbierz swoje darmowe konto już dziś!
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 1 Średnia: 5/5]Spis treści
- Jakie są Twoje plany?
- Niesamowite zapachy!
- Dopasowanie smaków
- Co powinni usłyszeć klienci?
- Zobaczyć to uwierzyć
- Cyfrowa renowacja