Poradnik fryzjerski

Kompletny przewodnik: jak powinna wyglądać wiadomość powitalna Twojej strony internetowej

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro
  3. Kompletny przewodnik: co powinno ...

Choć może to brzmieć jak banał, prawdą jest, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Niezliczone firmy nie zdołały prosperować, ponieważ nie wiedziały, jak uchwycić - i utrzymać - uwagę i zainteresowanie potencjalnych klientów, nawet jeśli jakość produktu lub usługi jest idealna. Dlatego też posiadanie dobrego komunikatu powitalnego na swojej stronie internetowej będzie miało fundamentalne znaczenie dla osiągnięcia sukcesu handlowego, zwłaszcza w zglobalizowanym świecie, w którym tak wiele opcji i kompetencji znajduje się w zasięgu kilku kliknięć.

Choć może się to wydawać drobnostką, dobra wiadomość powitalna sprawi, że potencjalni klienci zainteresują się Twoim produktem lub usługą i będą starali się dowiedzieć o nich więcej. Mając to na uwadze, oto kompletny przewodnik po tworzeniu dobrej wiadomości powitalnej.

Czym jest wiadomość powitalna?

Jak sama nazwa wskazuje, wiadomość powitalna jest wysyłana do klientów, którzy wchodzą na naszą stronę internetową lub zgadzają się na jej subskrypcję. Jednak poza nazwą, nie chodzi tylko o to, by podziękować im za uwagę i zainteresowanie.

Wiadomości powitalne to także narzędzie marketingowe. Dzięki nim możemy zaprosić potencjalnego klienta lub subskrybenta do zapoznania się z naszą ofertą, a nawet skorzystania z ekskluzywnych korzyści.


Przez jaki kanał należy wysłać wiadomość powitalną?

Większość firm wysyła swoje wiadomości za pomocą poczty elektronicznej. Podczas gdy niektórzy użytkownicy mogą uznać to za irytujące, ostatnie badanie przeprowadzone przez Wordstream wykazało, że ten rodzaj wiadomości wygenerował 320% więcej przychodów niż inne kanały komunikacji.

Inne strony wykorzystują powiadomienia, czaty na żywo lub pop-upy, aby powitać nowych klientów lub subskrybentów, ale to również będzie zależeć od celu, jaki ustawisz dla wiadomości.

Jak stworzyć skuteczną wiadomość powitalną?

Jak już wcześniej wspomniano, pierwszą rzeczą, którą należy określić przy tworzeniu wiadomości powitalnej jest cel. Czy chcesz, aby użytkownik pozostał dłużej na Twojej stronie? Czy chcesz sprzedać produkt? To będzie twój punkt wyjścia. Po określeniu swojego celu, powinieneś rozważyć następujące kroki:

  • Upewnij się, że nowi użytkownicy zostali pomyślnie zasubskrybowani: Chociaż może się to wydawać proste lub zbędne, służy to do ustanowienia twojej relacji z klientem lub subskrybentem. Pomyśl o tym jak o wirtualnym uścisku dłoni.

  • Ustalić kanał komunikacyjny: Użytkownicy powinni wypełnić formularz ze swoimi danymi kontaktowymi, aby zapisać się na Twoją stronę, a także wyrazić zgodę na otrzymywanie tym kanałem informacji o Twoich produktach i usługach. Ważne jest jednak również ustanowienie alternatywnych kanałów komunikacji, aby klienci lub subskrybenci mogli kontaktować się z Tobą w dogodnym dla nich czasie.

  • Wyjaśnij, kim jesteś i czym się zajmujesz: Kiedy już uda Ci się skłonić użytkownika do zapisania się na Twoją stronę, jest to idealny moment na podzielenie się misją i/lub wizją Twojej firmy lub organizacji. Przypomnij im, kim jesteś, co robisz i jak to robisz, spraw, by użytkownik miał jasność, czego może oczekiwać od Twoich produktów lub usług.

  • Przygotuj ofertę ograniczoną czasowo: pierwszy kontakt z potencjalnym klientem to najlepszy moment, aby przekonać go do zainwestowania w nasze produkty. Użytkownicy przychodzą na naszą stronę, aby zaspokoić jakąś potrzebę, a oferta ograniczona czasowo może być niezbędnym impulsem dla tych, którzy jeszcze się wahają.

  • Spersonalizuj swoją wiadomość: Chociaż niemożliwe jest napisanie wiadomości powitalnej dla każdego nowego użytkownika, ważne jest, aby ustawić ją tak, aby zawierała imię klienta. Pokazuje to zainteresowanie i bliskość swojej społeczności.

  • Skomentuj on Korzyści: Jest mało prawdopodobne, abyśmy mogli zaoferować jedyną w swoim rodzaju usługę lub produkt. Dlatego ważne jest, aby jasno określić, dlaczego poleganie na Twojej stronie stanowi korzyść w stosunku do konkurencji. Co sprawia, że odróżniasz się od innych?

  • Zaproś użytkowników do eksploracji sieci: Zazwyczaj nie przechodzimy przez wszystkie sekcje strony internetowej. Kiedy nasza potrzeba zostanie zaspokojona, mamy tendencję do przenoszenia naszej uwagi gdzie indziej. W tym sensie wiadomość powitalna powinna służyć również jako mała wycieczka po naszej stronie, zapraszając subskrybenta do dłuższego pobytu.

  • Zachęć do działania: Call To Action (wezwania do działania) okazały się bardzo cennym narzędziem w świecie stron internetowych. Słowa takie jak "skontaktuj się z nami", "kup", "zobacz" czy "pobierz" często przykuwają uwagę użytkowników.

  • Włącz opcję rezygnacji z subskrypcji: Istnieje prawdopodobieństwo, że klient zapisał się na Twoją stronę, aby zaspokoić jednorazową lub tymczasową potrzebę. Przycisk rezygnacji z subskrypcji pozwoli tej osobie przestać otrzymywać denerwujące powiadomienia o Twojej marce i negatywne skojarzenia z nią.

  • Witamy powracających użytkowników: Zdarza się, że klienci decydują się nie przedłużać subskrypcji z różnych powodów; czy to z powodu ekonomii, sceptycyzmu, braku użytkowania czy zwykłego znudzenia. Zatem powitanie ich, gdy wracają na naszą platformę, jest podstawą do zatrzymania ich jako potencjalnych klientów. Podziękuj im za lojalność i ponowne rozważenie Twojego produktu, a nawet możesz zaoferować ekskluzywny rabat.

Stosując się do tych prostych - ale ważnych - wskazówek, Twoi użytkownicy poczują się bardziej zaangażowani i skłonni do zainwestowania w Twoje produkty lub usługi. Nigdy nie lekceważ znaczenia dobrego pierwszego wrażenia.