Poradnik fryzjerski

Czy klienci Twojego salonu zniknęli? Przeczytaj nasze wskazówki, jak je odzyskać!

Nic nie sprawia, że Ty i zespół Twojego salonu czujecie się bardziej pokonani niż utrata cennego klienta. Utrata klienta może wynikać z wielu powodów - braku efektu "wow" po zabiegu, drogich produktów i usług oraz zdecydowanie najbardziej frustrującego - niewiedzy, dlaczego klient przestał odwiedzać Twój salon.

Większość właścicieli salonów nie chce tego przyznać, ale klient ma zawsze rację. Jedna skarga od klienta to zazwyczaj za mało, aby zmienić ceny lub zabiegi. Jeśli jednak ten sam problem jest poruszany przez wielu klientów, należy podjąć odpowiednie działania, aby firma mogła odnieść sukces.

Po dodatkowe inspiracje sprawdź: marketing salonu fryzjerskiego.

Dlaczego klienci znikają i jak przywiązać ich do swojego salonu?

Zamiast mrugać okiem, gdy klienci przestają pojawiać się w Twojej firmie, zajmij się tymi powszechnymi problemami i spraw, by Twój salon był ich pierwszym wyborem!

  • Drogie produkty i usługi - ten problem jest zdecydowanie najczęstszy w branży fryzjerskiej i kosmetycznej - klienci chcą wyglądać olśniewająco bez konieczności płacenia pełnej ceny. Często wspominają, że konkurencja jest tańsza i że wolą tam pójść. Jest to doskonały moment, aby zareagować, ale pamiętaj, że Twoim celem jest utrzymanie więzi klienta z Twoją firmą.
    Rozwiązanie: wspomnij o certyfikatach i kursach, które przeszedłeś, podkreślając swoją fachowość, ale aby NAPRAWDĘ zaskoczyć klienta, zapytaj, ile chciałby zapłacić za produkt lub usługę. Teraz nadszedł czas na rozmowę o interesach - jeśli podadzą rozsądną cenę, przyjmij ich ofertę, ale tylko wtedy, gdy przyprowadzą osobę poleconą, która również otrzyma taką samą zniżkę. Dzięki temu klienci wiedzą, że jesteś profesjonalistą i cenisz swoich lojalnych klientów.
  • Zabiegi nie na miarę - są klienci, którzy uwielbiają Twoją pracę i czują się świetnie ze swoją przemianą, a są też tacy, którzy po prostu nie są zadowoleni, mimo że zrobiłaś wszystko, aby wyglądali olśniewająco. Takich klientów trudno zadowolić i często zmieniają oni salon na inny.
    Rozwiązanie: porozmawiaj z klientem i spróbuj ocenić przyczynę jego niezadowolenia. Możliwe, że wybrali niewłaściwą usługę - w branży fryzjerskiej klienci często mylą ombre z sombres, co prowadzi do wyżej opisanej sytuacji. Jeśli jednak tak nie jest, zaproponuj sugestie, które pomogą wybrać odpowiednią dla nich usługę. Klienci zobaczą, że wykraczasz poza ramy wezwania do działania, udzielając fachowych zaleceń dotyczących wyjątkowego wyglądu. Posiadanie lookbooka to świetny pomysł dla niepewnych klientów - pozwala im zdecydować się na zabieg, na którym się znają.

Zachwycający klienci

Klienci-duchy zasługują na osobny rozdział w tym artykule, ponieważ są najtrudniejszą grupą do oceny. Prawdopodobnie zdarzyło Ci się, że jeden klient zarezerwował usługę, pochwalił Cię za pracę, zostawił napiwek, a nawet recenzję - a potem nagle zniknął z powierzchni ziemi. Nie odpowiada na telefony i e-maile, a Ty zaczynasz się zastanawiać, gdzie popełniłeś błąd. W niektórych przypadkach może się okazać, że wybrali inną firmę zamiast Twojej, wyjechali na wakacje, przeprowadzili się lub są po prostu zbyt zajęci, aby ponownie ich odwiedzić. Aby nie spamować ich skrzynki odbiorczej, wysyłaj krótkie, automatyczne wiadomości za pomocą funkcji automatyzacji marketingu Versum.

Narzędzie to pozwala na wysyłanie automatycznych wiadomości do klientów, którzy nie zarezerwowali u Ciebie wizyty od jakiegoś czasu, a także śledzi aktywność Twoich klientów, nie popełniając przy tym żadnych błędów.

Treść wiadomości powinna również dawać klientowi powód do ponownej wizyty w salonie - niezależnie od tego, czy wysyłasz wiadomość za pomocą automatyzacji marketingu, czy ręcznie, informowanie klienta, że masz ofertę powitalną, jest słabą zachętą. Zamiast tego zagraj na ich ciekawości i wspomnij, że Ty i zespół tęsknicie za klientem oraz że przygotowaliście mały prezent, który można zrealizować w salonie. Prezentem może być wszystko, od torebki z próbkami po kartę podarunkową na usługi - pamiętaj, że prezent powinien powstrzymać klienta przed ponownym rzuceniem się na Twoją firmę.

Unikaj tego!

Chociaż chciałbyś, aby zniknięci klienci pojawili się ponownie, pamiętaj, że nie każdy jest Twoim klientem! Niektórzy z nich mogli już odejść i znaleźć inną firmę kosmetyczną, która odpowiada ich potrzebom, więc upewnij się, że nie będziesz ich zasypywać wiadomościami. Jeśli klienci poinformują Cię, że nie są zainteresowani ofertą powitalną, najlepiej będzie, jeśli przestaniesz do nich pisać. Dalsze wysyłanie wiadomości może skutkować negatywną recenzją Twojej firmy.

Wypróbuj Versum za darmo

[Ogółem: 9 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • Dlaczego klienci znikają i jak ich przywiązać do Twojego salonu?
  • Ghosting Twojego biznesu
  • Unikaj tego!
Zapisz się do newslettera Możesz zapoznać się z polityką prywatności tutaj.