Poradnik fryzjerski

Jak zwiększyć utrzymanie klienta podczas kwarantanny

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro
  3. Jak zwiększyć retencję ...

W związku z kryzysem COVID-19 przedsiębiorstwa stanęły przed koniecznością zmiany sposobu odnoszenia się do swoich klientów, musiały dostosować się do ich potrzeb w tym trudnym czasie i z pewnością włożyły wysiłek w utrzymanie jak największej liczby klientów w czasach niepewności gospodarczej. Jeśli masz pytania o to, jak zwiększyć utrzymanie klientów podczas kwarantanny, ten artykuł jest dla Ciebie.

Bycie pierwszym wyborem swoich klientów w tym trudnym czasie może brzmieć jak wyzwanie, ale jest to po prostu kwestia wykorzystania podstawowych strategii obsługi klienta i zmodyfikowania ich do obecnego krajobrazu. Firma posiadająca dobre umiejętności zarządzania klientami będzie w stanie poradzić sobie z trudnymi sytuacjami i zareagować w najlepszy sposób.

Jak utrzymać klientów podczas kwarantanny?

Dostosowanie się do specyfiki kwarantanny jest niezbędne dla każdego przedsiębiorstwa. Niezależnie od tego, czy jest to modyfikacja usług do tego, czego naprawdę potrzebują Twoi klienci, dostosowanie naszych pomieszczeń do standardów bezpieczeństwa biologicznego, które zapewniają bezpieczeństwo Twoich pracowników i konsumentów, czy nawet zmiana sposobu sprzedaży na platformy wirtualne.

Zastanów się, jak Twoi klienci mogą radzić sobie z sytuacją kwarantanny i jak Twoje produkty lub usługi mogą ułatwić im ten proces. Na przykład: jeśli prowadzisz biznes spożywczy, możesz zaoferować dostawę do domu lub jeśli sprzedajesz artykuły gospodarstwa domowego, możesz wprowadzić rabaty na te produkty, które sprzedają się najczęściej.

W tych trudnych sytuacjach ważne jest, aby nie zaniedbać swoich częstych klientów. Staraj się być dla nich, jako wsparcie i miejsce, na którym mogą polegać. Może to być e-mail, wiadomość na mediach społecznościowych lub sms. Wszystko zależy od systemu, którego używasz do komunikacji z klientami, ale najważniejsze jest, aby przypomnieć im, że nadal świadczysz usługi i że jesteś dla nich.

Zainwestuj w cyfrową platformę zakupową. Podczas gdy w czasach trudności gospodarczych inwestowanie nie jest wysoko na liście priorytetów, musisz zobaczyć to jako niezbędny krok, aby utrzymać swoich klientów w kwarantannie i poza nią. Ograniczenia mobilności, obawa przed narażeniem na choroby i nowe zasady higieny sprawiają, że e-zakupy stają się coraz bardziej popularne. Dzięki temu klienci będą woleli Twój sklep od konkurencji, która nie oferuje usług e-sklepu. Możesz dostosować ten system w przyszłości, aby nadal zapewniać opcję sprzedaży online, nawet jeśli nie ma pandemii.

Analizuj zapotrzebowanie i działaj na jego podstawie. Kwarantanna zmieniła zwyczaje konsumenckie naszych klientów, być może niektóre produkty sprzedają się słabiej niż wcześniej, a niektóre zyskały na popularności. Ważne jest, aby wiedzieć, na jakie produkty jest popyt, aby móc zaspokoić potrzeby klientów.

Czego szukają klienci podczas kwarantanny?

Aby zwiększyć retencję klientów podczas kwarantanny, musisz być świadomy ich specyficznych potrzeb. Fizyczne ograniczenia, jakie niesie ze sobą kwarantanna, w znacznym stopniu wpływają na relacje, jakie mamy z naszymi klientami. Musimy bardziej niż kiedykolwiek polegać na naszych mediach, czy to bezpośrednich czy pośrednich, aby utrzymać bliskie relacje z naszymi lojalnymi klientami.

Konsumenci szukają firm, które wiedzą, jak dostosować się do nowych potrzeb rynku i które utrzymują z nimi bliskie relacje mimo fizycznego ograniczenia. Chcą nowych alternatyw, takich jak możliwość robienia zakupów z domu i odbierania ich tylko w sklepie, lub dostaw do domu, które minimalizują ryzyko narażenia na kontakt z wirusem.

Wiedza o tym, jak przewidywać potrzeby klientów, jest kluczem do sukcesu w zatrzymaniu konsumentów podczas kwarantanny. Dostosowanie istniejących w Twojej firmie podstaw obsługi klienta do wymogów pandemii będzie miało kluczowe znaczenie dla utrzymania lojalnych klientów i przyciągnięcia nowych, którzy szukają lokali wiedzących, jak zaspokoić ich potrzeby w tym wymagającym środowisku.

Powiązane artykuły:

  1. 5 kanałów komunikacji, które warto wykorzystać w kontaktach z klientami
  2. Rodzaje obsługi klienta
  3. Najlepsze techniki obsługi klienta
  4. Customer churn: Przyczyny i jak ich unikać